منو

پرچمدار جدید چری معرفی شد

در مراسم رونمایی تیگو8 چه گذشت؟


پرچمدار جدید چری معرفی شد

نمایشگاه دوسالانه شانگهای روز 16 آوریل (27 فروردین) رسما کار خود را آغاز کرد. در این رویداد بزرگ خودرویی شرق آسیا کمپانی چری مدل جدید تیگو 8 را به نمایش گذاشته است. در نخستین روز نمایشگاه جیا یاکوآن، قائم مقام چری و مدیر بازاریابی چری در غرفه این شرکت که امسال با تم سرگرمی الکترونیکی و هوش مصنوعی تزئین شده، فروش مدل جدید تیگو 8 را اعلام کرد. غرفه چری در این رویداد میزبان 50خبرنگار از کشورهای مختلف و نمایندگی های فروش از 40کشور از جمله برزیل، آرژانتین، شیلی، روسیه، ایتالیا، مصر و غیره بود و به همین خاطر در افتتاحیه، این خودروساز چینی به کانون توجه نمایشگاه شانگهای بدل شد.

پرچمدار جدید چری معرفی شد

تحقیق و توسعه مداوم
در روز نخست نمایشگاه شانگهای 2019 اعلام شد که از ابتدای فروش جدید تیگو 8 شامل چهار مدل یعنی نسخه های فشن، الیت، لاکچری و نوبل می شود. در عین حال این شرکت شش فریم رنگی را با نام های سفید مروارید، سیاه ابسیدین، خاکستری تیتانیوم، طلای صحرا، آبی راین و بنفش پروونس ارائه کرد. در نمایشگاه شانگهای 2019 چری علاوه بر جدیدترین محصول خود بزرگ ترین نقطه قوتش یعنی قابلیت های فنی و نوآورانه اش را به مشتریان خارجی خود نمایش داد. ری برژینسکی، قائم مقام اجرایی چری در مراسم افتتاحیه به شیوه ای نظام مند به تشریح سیستم تحقیق و توسعه فنی چری پرداخت و بدین ترتیب این امکان را برای حضار میسر ساخت تا بهتر با تلاش های مبتکرانه و پیشرفت های فنی این خودروساز آشنا شوند. در این مراسم گفته شد که تیم قوی تحقیق و توسعه چری منبعی سرشار از نوآوری و همچنین ضمانتی اساسی را برای موفقیت چری تامین می کند. ری برژینسکی در این مراسم گفت: «در حال حاضر چری مراکز تحقیق و توسعه خود را در ووهو و شانگهای چین، در کشورهای توسعه یافته آلمان و ایالات متحده و در بازار نوظهور برزیل تاسیس کرده و در نتیجه یک سیستم تحقیق و توسعه جهانی و مبتنی بر علم را شکل داده است. ساختار کسب و کار جهانی آن شامل مهندسی خودرو، مهندسی پاور اسمبلی، خودروهای انرژی نوین، ارتباط هوشمند و غیره می شود». چری به لطف تیم های قدرتمند تحقیق و توسعه و طراحی خود توانسته جوایز طراحی متعددی را در نمایشگاه های مختلف در سراسر جهان از آن خود کند و عملکردی خارق العاده را در زمینه های مختلف از خود به جا بگذارد.

تلاش پیوسته در عصر فناوری
شاید بتوان ادعا کرد که چری قوت خود را از انباشت تجربه به دست آورده است. به عنوان مثال در زمینه ساخت موتور، چری بیش از دو دهه تلاش را در سابقه خود دارد. ری برژینسکی در مراسم رونمایی تیگو 8 گفت: «5 موتور ساخت چری موفق شده اند جزو 10موتور برتر چینی باشند. محصول جدید چری، تیگو 8 به نسل سوم موتورهای 1.6 TGDI مجهز است که تازه وارد بازار شده است.» برژیسنکی همچنین گفت چری دستاوردهای مشهودی را در توسعه پلت فرم های خودرو به دست آورده است. در حال حاضر تمامی محصولات این خودروساز چینی روی چهار پلت فرم با نام های T1X، M1X، M3X و پلت فرم انرژی نوین سوار هستند. فناوری های چری در زمینه تولید پلت فرم به سطحی پیشتاز در خودروسازی رسیده است. چری به لطف پیشرفت پلت فرم های خود قادر است محصولاتی جدید را که به فناوری های روز مجهز هستند و از کیفیت و سرعتی بالا برخوردارند، راهی بازار کند و در بازار جهانی قابلیت رقابت را داشته باشد. علاوه بر جایگاه پیشتازانه در زمینه طراحی و قدرت چری همچنین دستاوردهایی را در فناوری های هوشمند به دست آورده است. در زمینه اتوپایلوت، چری در حال همکاری با بایدو است تا پلت فرم فنی اتوپایلوت خود را عرضه کند. مدل جدید تیگو 8 در زمان عرضه به اتوپایلوت مدل L2 مجهز خواهد بود. انتظار می رود که تا سال 2020 اتوپایلوت L3 چری وارد خط تولید شود. در سال 2018 چری از فناوری های هوش مصنوعی همچون تعامل صوتی هوشمند و کلود باتلر رونمایی کرد. در سال 2019 مدل های جدید این خودروساز چینی به پردازش تصویری، سیستم بازشناسی چهره، مسیریابی پیشرفته و سایر فناوری ها مجهز خواهند بود.

پرچمدار جدید چری معرفی شد

ویژگی های فنی تیگو 8:
تیگو 8 یک کراس اوور سایز متوسط هفت سرنشینه است که نخستین بار در نمایشگاه پکن 2018 معرفی شد. گفته می شود قیمت این خودرو بین 98هزارو800یوآن تا 142هزارو800 یوآن متغیر خواهد بود که بدین ترتیب در رده محصولات این خودرو یک پله بالاتر از کراس اوور جمع وجور تیگو 7 قرار می گیرد. استیل بدنه این خودرو در طبقه استیشن واگن های 5 در قرار می گیرد و در دو قالب دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می شود. جعبه دنده شش سرعته آن نیز دارای هر دو گزینه دستی و خودکار است. فاصله دو محور آن از هم 2.710میلی متر است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4.700، 1.860 و 1.746 میلی متر گزارش شده است.