منو

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019


نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۹ به‌تازگی به بازار معرفی شده است. این کراس‌اور جدید قرار است با محصولاتی همچون تویوتا راو۴ و هیوندای توسان و کیا اسپرتج رقابت کند.

سانگ یانگ با معرفی مدل جدید کوراندو شروع جدیدی در بازار کراس اورها تجربه میکند. کوراندو جدید با قیمت کمتر از ۲۲,۰۰۰ دلار به زودی وارد بازار خواهد شد و با طراحی جدیدش مشتریان بیشتری جذب برند سانگ یانگ خواهد کرد. ازنظر ابعاد، کوراندو ۲۰۱۹ از نیسان قشقایی بزرگتر و از هیوندای توسان کوچکتر است.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

سانگ یانگ پیش از شروع فروش این خودرو در بازار، رسانه های مختلف را به سئول پایتخت کرهجنوبی دعوت کرده تا توانایی های آن را آزمایش و بررسی کنند. طول و عرض این خودرو به ترتیب ۴,۴۵۰ و ۱,۸۷۰ میلیمتر است. طول کوراندو ۳۰ میلیمتر از کیا اسپرتج و ۳۶ میلیمتر از هیوندای توسان کمتر است و از هر دو آنها ۱۵ میلیمتر عرض کمتری نیز دارد؛ اما فاصله ی محوری آن تقریبا با دیگر رقبای کرهایاش برابر است. سانگ یانگ با مدل جدید کوراندو نه تنها مستقیما رقبای کرهای خود را هدف قرار داده؛ بلکه این مدل رقیبی جدی برای پژو ۳۰۰۸ نیز به حساب میآید.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

در بخش فنی، کوراندو ۲۰۱۹ را میتوان با دو پیشرانهی کمحجم توریوشارژر سفارش داد. پیشرانه ی اول از نوع بنزینی ۴ سیلندر با ۱.۵ لیتر حجم است. پیشرانه ی دومی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر دیزلی است. این پیشرانه فقط در بازار استرالیا بهصورت دودیفرانسیل عرضه خواهد شد؛ اما مدل بنزینی را میتوان هم به صورت تک دیفرانسیل و هم به صورت دو دیفرانسیل خرید.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

پیش بینی میشود مدل بنزینی فروش بیشتری تجربه کند. این مدل بهصورت پایه از جعبه دنده ی دستی استفاده میکند؛ اما اکثر خریداران ترجیح میدهند جعبه دنده ی ۶ سرعته ی خودکار را انتخاب کنند.

پیشرانهی بنزینی سانگ یانگ با ۱۶۰ اسببخار قدرت و ۲۸۰ نیوتونمتر گشتاور در دور موتور ۱,۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ دوربردقیقه مشخصات درخورتوجهی دارد. دورگیری این پیشرانه نیز بهنرمی انجام میشود که برای رانندگی درون شهری و برون شهری کاملا پاسخگوی نیازهای راننده است.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

در دور موتورهای پایین، پیشرانه عملکردی نرم و بیصدا دارد و کمترین لرزش را به اتاق منتقل میکند. هنگام حرکت با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، دور موتور در ۲,۰۰۰ دوربردقیقه قرار دارد و پیشرانه صدای چندانی تولید نمیکند؛ اما از سمت آینه های جانبی مقداری صدای باد شنیده میشود. مقداری هم صدای لاستیکها به کابین نفوذ میکند که آزاردهنده نیست و تقریبا مثل سایر خودروهای کره ای است.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

سواری کوراندو راضی کننده است و البته ازنظر تواناییهای حرکتی، نباید انتظار خیلی زیادی از کراس اوری کامپکت داشت. هنگام سواری در جاده، کوراندو در مواجه با چاله ها عملکرد مناسبی دارد. به نظر میرسد سانگ یانگ پیش از ارسال کوراندو به کشورهای مختلف با جاده های متفاوت قصد دارد بهینه سازی هایی برای کاهش صدا در کابین انجام دهد.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

عملکرد شاسی این خودرو ازنظر پایداری و کنترل پذیرفتنی است و در پیچ ها مقداری کم فرمانی مشاهده میشود؛ اما در استفاده ی روزمره، مشکلی ایجاد نمیکند و سواری مطمئنی دارد. عملکرد پیشرانه ی سانگ یانگ در دورهای پایین و میانی بسیار موفق است؛ ولی با عبور دور موتور از ۴,۵۰۰ دوربردقیقه مقداری افت در عملکرد پیشرانه مشاهده میشود.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

با اینکه خود سانگ یانگ نیز میداند مدل بنزینی کوراندو پرفروشتر خواهد بود، مدل دیزلی هم مشتریان خود را دارد؛ به ویژه آنکه توانایی یدک کشی آن دو تن است و همین امر میتواند گروهی را جذب این خودرو کند.

قدرت پیشرانه ی دیزلی ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور آن ۳۲۴ نیوتون متر است که دور موتور ۱,۵۰۰ تا ۲,۵۰۰ دوربردقیقه به دست می آید. پیشرانه ی دیزلی کوراندو نیز مانند نمونه ی بنزینی عملکرد مقبولی در دورهای پایین و میانی دارد و معمولا تعویض دنده ها در این مدل در دور موتور کمتر از ۳,۰۰۰ دوربردقیقه انجام میشوند. مدل ۶ سرعته ی خودکار نمره ای پذیرفتنی ازنظر عملکرد دریافت میکند و به خوبی میتواند از توان موتور بهره گیری کند.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

جعبه دنده ی خودکار سانگ یانگ وقتی پدال گاز را فشار دهید، با سرعت راضی کننده ای معکوس میکشد و از حالت تیپ ترونیک برای تعویض دستی دنده ها نیز بهره میبرد. هنگام استفاده از حالت دستی، معکوس کشیدن ها در دور موتور بیش از ۲,۵۰۰ دوربردقیقه با تاخیر انجام میشوند. درحقیقت در معکوس گیری ها، جعبه دنده خیلی به فرمان شما اهمیت نمی دهد و تنها زمانی دنده را پایین میبرد که خودش صلاح بداند. دراین میان، نکته ی مثبت این است که جعبه دنده در حالت دستی به راننده این اجازه را میدهد تا دور موتور را به محدوده ی قرمز برساند و برعکس خیلی از خودروها، خودش دنده را بالا نمیبرد.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

این خودرو با اینکه کراس اوری جمع وجور کامپکت است، فضای داخلی مناسبی دارد. فضای صندوق کوراندو ۵۵۱ لیتر است و با تا کردن صندلیه ای عقب، میتوان این فضا را تا ۱,۲۴۸ لیتر افزایش داد که ازاین نظر بهترین در کلاس خود است.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

فضاسازی سانگ یانگ در کوراندو ۲۰۱۹ پذیرفتنی است. برای مثال، درون درها فضای بزرگی برای جای دادن اشیاء موجود است و داشبورد نیز ابعاد بزرگی دارد. در کنسول مرکزی، دو عدد جالیوانی تعبیه شده اند و فضایی نیز در پایین نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد. در این فضا، خروجی برق ۱۲ ولتی و یک پورت USB وجود دارد.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

فضای عقب در کوراندو به دلیل شیب دارنبودن سقف بسیار مناسب است و این را باید قوتی برای این خودرو در نظر گرفت. درضمن، صندلی ها باکیفیت و بسیار نرم هستند. فضای پا، چه در جلو و چه در عقب، حتی برای سرنشینان قد بلند کافی است؛ اما دراین بین، نکته ی منفی نبود خروجی سیستم تهویهی مطبوع برای سرنشینان عقبی است. این مشکل، به ویژه در تابستان ها، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ به خصوص اینکه رقبای کوراندو ازجمله پژو ۳۰۰۸ و توسان و اسپرتج، همگی از خروجی تهویه ی عقب بهره میبرند.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

با قرارگرفتن پشت فرمان کوراندو جدید خود را در فضایی مدرن خواهید یافت. این خودرو در سه تیپ عرضه میشود که دو تیپ آنها از پشتآمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی بهره مند هستند. این ویژگی در پژو ۳۰۰۸ نیز وجود دارد؛ اما سیستم سانگ یانگ امکانات بیشتری مانند ریموت کردن تلفن همراه را ارائه میکند.

در مدل پایه، در پشت آمپرها فقط یک نمایشگر ۳.۵ اینچی وجود دارد. برای سیستم چندرسانه ای میتوان نمایشگری ۸ اینچی یا ۹ اینچی انتخاب کنید. سیستم تهویه ی دوگانه ی خودکار نیز در تمامی مدلها به صورت استاندارد موجود است. مدل دارای نمایشگر ۹ اینچی کلیدهای فیزیکی ندارد و سیستم رهیاب ماهوارهای هم دارد. کیفیت داشبورد هم ازنظر ظاهر و هم مواد به کاررفته راضی کننده است، خروجی های سیستم تهویه به رنگ مشکی براق و کشیده هستند که محصولات آئودی را یادآوری میکنند.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

سانگ یانگ کابین کوراندو را به سیستم نورپردازی داخلی سه بعدی نیز مجهز کرده که میتوانید رنگ آن را در ۳۴ رنگ مختلف تغییر دهید. سانگ یانگ کوراندو برای سرنشینان جلو به گرمکن و سردکن صندلی هم مجهز است. با تمام اینها، باید همچنان رقبای کرهای دیگر را ازنظر امکانات بالاتر از کوراندو ارزیابی کنیم. در بخش طراحی خارجی، کوراندو بسیار به مدل تیوولی شباهت دارد و همان طراحی جعبهای زیبا را مشاهده میکنیم. نمای جلویی بسیار جذاب است؛ ولی نمای عقبی کاملا معمولی است و میتوان شباهتهایی با سوزوکی ویتارا را نیز در این نما پیدا کرد.

در انتها، میتوان سانگ یانگ کوراندو را خودرویی مناسب و راحت دانست که برای شرکت سازنده اهمیت بسیار زیادی دارد و به خوبی ثابت میکند سانگ یانگ توانایی به خطرانداختن جایگاه رقبای هموطنش را دارد. کوراندو را ازنظر مهندسی نمیتوان بهترین در کلاس خود دانست؛ اما درمقایسه با نسل قبلی پیشرفت درخورتوجهی کرده است.

نگاهی عمیق به سانگ یانگ کوراندو 2019

بهزودی، نسخهی تمام برقی این خودرو نیز با توانایی یدک کشی و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر نیز رونمایی خواهد شد و انتظار میرود تا اواسط سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. همچنین تا سال ۲۰۲۱، مدل هیبریدی کوراندو نیز وارد بازار خواهد شد تا موفقیت هرچه بیشتر این برند را شاهد باشیم. امکانات ایمنی کوراندو شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار بین خطوط، چراغ های هوشمند، سیستم هشدار سطح هوشیاری راننده و سیستم هشدار برخورد از جلو هستند. این خودرو در بازار استرالیا با ضمانت ۷ ساله عرضه خواهد شد.