منو

بررسی کامل و نقاط ضعف و مثبت رنو تالیسمان


بررسی کامل و نقاط ضعف و مثبت رنو تالیسمان

حالا کمپانی رنو عزم خود را جزم کرده تا در کلاس سودان ها خودرویی لوکس، زیبا و البته با کیفیت به بازار عرضه کند و حاصل این تلاش تالیسمان شد که در سال 2016 به بازار معرفی گردید و فروش بالایی را هم تجربه کرد.

یک سودان در سگمنت D که البته رقبای زیادی هم دارد، باید دید که آیا این شوالیه فرانسوی می تواند به حکمرانی سامورایی های ژاپنی و برندهای کره ای در کشورمان پایان دهد.

طراحی ظاهری رنو تالیسمان

از الزامات یک خودروی اروپایی در قدم اول طراحی خوب و پخته است که طراحان رنو در طراحی تالیسمان این کار را به نحو احسن انجام داده و حق مطلب را ادا کردند.

در نمای جلو چراغ های عصبانی و دی لایت هایی که تا زیر چراغ ها امتداد یافته اند بسیار جالب است و لوگوی خودرو بزرگتر شده است که بسیار جلب توجه کرده.
بررسی کامل و نقاط ضعف و مثبت رنو تالیسمان

در طراحی عقب خودرو با چراغ های LED رو به رو هستیم که هر دو طرف به سمت لوگوی رنو روی صندوق عقب خودنمایی میکند.دوربین دنده عقب به شکل خلاقانه ای در لوگوی رنو تعبیه شده است.دو خروجی اگزوز در پایین سپر عقب که جالب است بدانید هیچ گونه خروجی اگزوز به انتهای آن متصل نیست و فقط بخاطر اینکه جنبه تزیینی دارد، طراحی شده است.
نمای جانبی به علت خطوط شیب دار سقف تالیسمان بخش قابل توجه ای از بدنه خودرو زیر این قوس قرار گرفته که این طراحی هوشمندانه باعث می شود که این خودرو شباهت بسیار زیادی به خودروهای کوپه مانند بی ام و سری6 و مرسدس بنز CLS داشته باشد که خود یک مزیت می باشد.

مشخصات فنی بدنه رنو تالیسمان

کلاس بدنه : سدان
ابعاد طول 4848 میلی متر عرض 2081 میلی متر ارتفاع 1456 میلی متر
وزن 1518 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 245/45 R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 245/45 R18

طراحی داخلی و کابین تلیسمان

حالا نوبت به داخل کابین است، در ابتدا گفتنی است که جنس و متریال بکار رفته در کابین بسیار مطلوب بوده است.وجود مانیتور بزرگ، نورپردازی داخل کابین و کیلومترشمار دیجیتالی که با انتخاب حالت های رانندگی تغییر رنگ می دهد.اما شاید این طراحی کمی ساده(البته کاربردی) به مزاج برخی از جوانان خوش نیاید.
اما این مسئله آن قدر ها هم کسل کننده نیست چرا که کیلومتر شمار دیجیتال و نورپردازی زیبای داخل کابین تا حدودوی این مسئله را حل کرده است.فرمان بسیار خوش دست است و حس خوبی را به راننده القا می کند.

بررسی کامل و نقاط ضعف و مثبت رنو تالیسمان

در کل طراحی چشم نواز بدنه، امکانات و در حین حال سادگی کابین توانسته تلیسمان را خودرویی در خور تمجید در برابر سایر رقبای اروپایی سازد.با کمی ارفاق میتوان گفت تالیسمان پرچمدار کلاس D می باشد.

تجهیزات، فناوری و امکانات رفاهی تلیسمان

تالیسمان در کلاس سودان های خارجی بسیاری از امکانات رفاهی و آپشن ها را دارد.

تجهیزات، امکانات رفاهی و فناوری تالیسمان عبارتند از:

استارت دکمه ای، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم هشدار نقطه گو BSM، اتو پارک، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیق، تزمز پارک برقی، ترمز اضطراری خودکار، حالت های رانندگی در ECO، sport و comfort آبشن هایی هستند که جهت سهولت در رانندگی و رفاه راننده در نظر گرفته شده است.
سقف پاناروما، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع، رینگ های 17اینچی از امکانات دیگر موجود در تلیسمان است.این خودرو به فرمان برقی مجهز است که باعث لذت رانندگی و کاهش خستگی در سفرهای درون شهری می شود.
سیستم چند رسانه ای با یک مانیتور 8.7 اینچی و 13 بلندگو در بخش سیستم و سرگرمی و اطلاعاتی برای رنو تلیسمان در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی فناوری و تجهیزات رنو تلیسمان

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده ، سرنشین ، جانبی صندلی ها ی جلو ، پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییر لاین و نقطه کور، هشداردهنده سرعت، سیستم تابلوخوان، چراغ های گردشی، نوربالای اتومات و سنسور از ویژگی های قابل سفارش این فرانسوی هستند.
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه سه گانه اتوماتیک
سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی و تصویری Bose
سیستم صندلیهای جلو و عقب صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن ، چرم طبیعی صندلی ها و فرمان ، حافظه صندلی راننده با ماساژور ، صندلی ایزوفیکس
سیستم آیینه ها آینه های تاشو برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
سیستم های سقف پانارومیک و سانروف برقی
سیستم روشنایی جلو و عقب نور بالا اتوماتیک ، نور دهی در پیچ های جاده ، چراغ روشنایی روز ،چراغ های عقب طیفی
سنسورهای پیش فعال سنسور خواب ، سیستم ۴ Control ( تعلیق هوشمند)، سنسور پارک جلو و عقب ، دوربین عقب ، سامانه پارک هوشمند خودرو ، سنسور نور و باران
متفرقه سیستم پیشگیری از تصادف ، کروزکنترل هوشمند ، تشیخص سرعت مجاز جاده ، رادار خطی ، رادار نقطه کور ، صفحه کیلومتر متغییر ، پرده های عقب و جانبی عقب

موتور و پیشرانه رنو تلیسمان

در زیر کاپوت تلیسمان یک موتور کوچک پر بازده با قدرت 190 اسب بخار قدرت در دور 5750 حاصل یک پیشرانه چهار سیلند که فقط 1618 سی سی حجم دارد همان طور که ملاحظه می کنید این ارقام برای یک پیشرانه 1.6 لیتری فوق العاده است.
شتاب این خودرو از 0 تا 100 تنها 7.7 ثانیه می باشد که نشان دهنده شتاب بالای خودرو در این رده قیمتی است. نهایت سرعت تلیسمان 225 کیلومتر بر ساعت است و به ازای هر 100 کیلومتر تنها 6.2 لیتر موخت مصرف می کند.

مشخصات موتور و قوای محرکه تالیسمان

حجم موتور (سی سی) ۱۶۱۸
تعداد سیلندر ۴-خطی
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۹۰
نهایت سرعت (کیلومتر بر ساعت) 225
شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت) 7.7
جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه
مصرف سوخت شهری(لیتر در صد کیلومتر) ۷.۵
مصرف سوخت خارج شهر(لیتر در صد کیلومتر) ۴.۶
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر) 6.2

ایمنی رنو تلیسمان

مهندسان رنو در ساخت امنیت و ایمنی تلیسمان بسیار دلسوزانه و مطلوب عمل کرده اند.

تجهیزات ایمنی عبارتند از:

6 ایربگ شامل نمونه مقابل راننده وسرنشین جلو، جانبی و پرده ای که وظیفه حفاظت از سرنشینان را بر عهده دارد. همچنین این خودرو موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی از سازمان EURO NCAP شده است.امتیازات تلیسمان در تست تصادف به شرح زیر آمده است:

حفظ جان سرنشینان بزرگ سال: ۸۶
حفظ جان سرنشینان خردسال: ۸۴
حفظ سلامت عابران پیاده: ۶۸
سیستم های ایمنی و کمکی راننده: ۷۶
این امتیازات بدست آمده قطعا نشان دهنده ایمنی و امنیت بالای رنو تلیسمان در حفظ جان سرنشینان در حوادث های مختلف است.

نقاط مثبت:

موتور تطبیق داده شده با شرایط بنزین ایران
نرمی مناسب اتاق و صندلی ها
گیربکس دو کلاچه بدون تاخیر
موتور کم مصرف و پرقدرت
کیفیت ساخت مناسب
طراحی بیرونی عامه پسند
طراحی داخلی خلوت و بروز
امکانات سطح بالا
فضای کابین و صندوق بزرگ
ایمنی خوب و مورد تایید نهادهای رسمی ایمنی

نقاط منفی:

در صورت قیمت گذاری بالای ۲۰۰ میلیون تومان، کار برای تلیسمان سخت می شود
فناوری توربو به نسبت پیچیده که شاید بازار ایران کشش آن را نداشته باشد
خدمات پس از فروش مبهم
دشواری قبول کردن لوکس بودن این خودرو از جانب مشتریان
سابقه نه چندان خوب نگین خودرو در تحویل به موعد خودرو
نبود سیستم ۴Control در نسخه های بازار ایران
دشواری کار کردن با سیستم RLINK در ابتدای استفاده

رقبای رنو تالیسمان
رقبای این خودرو محصولاتی از کمپانی های کیا موتورز، هیوندای و تویوتا هستند اما به علت جدیدتر بودن تلیسمان و زیبایی های بصریش از رقبا نمره بالاتری را در کارنامه خود ثبت کرده است.
کلام آخر
رنو با تولید این محصول با کیفیت باعث بالا رفتن سطح توقع ها و همچنین نشان داد که رنو فرانسه می تواند در کلاس سودان ها حتی با آن همه رقابت در بازار های اروپایی و تنوع، محصولات رنو حرفی برای گفتن داشته باشد و آینده روشنی را برای خود رقم بزند.

نگین خودرو که در ایران نماینده رسمی رنو است این خودرو را در دو نسخه E2 و E3 به بازار ایران عرضه می کند.
این سودان زیبا و پر آوازه از کاربلد نمره بالا و خوبی دریافت می کند که به نظر ما بیشتر عامل موفقیت این سدان لوکس قیمت مناسب این خودرو می باشد.البته تنها این مورد را فاکتور نمی کنیم و نمی توان هم منکر جذابیت، کیفیت، ایمنی و امکانات و فناوری های به روز این خودرو شد.