منو

چطور شمع خودرو را تعویض کنیم؟


چطور شمع خودرو را تعویض کنیم؟

ایده خوبی است که به طور منظم شمع های خود را طبق برنامه نگهداری در دفترچه راهنمای مالک خود تعویض کنید. اما اگر وسیله نقلیه شما در حال سوختن ناقص، قطع برق یا مصرف سوخت بیشتر از حد معمول است، ممکن است نیاز باشد شمع های شما زودتر از حد انتظار تعویض شوند.

اگر وقت ندارید به یک حرفه ای بروید یا می خواهید این کار ساده را در خانه انجام دهید، در اینجا نحوه تعویض شمع آورده شده است.

1. ابزارهای لازم را جمع آوری کنید


تعویض شمع حداقل به ابزارهای زیر نیاز دارد:

یک سوکت مخصوص که به اندازه کافی عمیق است تا دوشاخه را در خود جای دهد
یک واشر لاستیکی داخلی که از نوک دوشاخه در برابر آسیب محافظت می کند
ابزار شکاف شمع برای بررسی فاصله بین الکترود و تسمه زمین بر اساس مشخصات خودرو شما
رایج ترین اندازه های سوکت شمع 5/8 اینچ و 13/16 اینچ است.

2. از سرد بودن موتور مطمئن شوید


یک موتور داغ می تواند پوست شما را بسوزاند. علاوه بر این، تعویض شمع با سر موتور گرم می تواند به رزوه هایی که آن را در جای خود نگه می دارد آسیب برساند.

3. باتری را جدا کنید


هنگام کار بر روی هر جنبه ای از سیستم الکتریکی موتور، همیشه ایده خوبی است که پایانه های باتری را جدا کنید تا از اتصال کوتاه تصادفی جلوگیری شود.

4. سیم شمع یا کانکتورهای سیم پیچ روی شمع را بردارید


خودروهای قدیمی از سیم های شمع استفاده می کنند که آنها را به سیستم جرقه زنی متصل می کند. بسیاری از مدلهای جدید به طراحی سیم پیچ روی شمع تکیه میکنند که به هر شمع، سیم پیچ احتراق خاص خود را میدهد. صرف نظر از طرح روی وسیله نقلیه شما، هر کدام باید قبل از تعویض شمع ها جدا شوند.

سیمهای شمع با یک حرکت مستقیم و مستقیم به سمت بالا برداشته میشوند و به چکمهای که روی خود شمع میلغزد نگه میدارند. به یاد داشته باشید که هر سیم را برای نصب مجدد در ترتیب صحیح قرار دهید. کانکتورهای کویل روی دوشاخه اغلب دارای یک زبانه قفل هستند که ممکن است مجبور شوید قبل از اینکه بتوانید کانکتورها را جدا کنید، آن را با پیچ گوشتی فشار دهید تا بتوانید کانکتورها را جدا کنید &ndash حتماً برای نصب مجدد آنها را به دقت برچسب بزنید.

5. شمع را با سوکت بردارید


سوکت شمع را روی شمع بیرون زده قرار دهید و با حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت آن را به آرامی از موتور باز کنید. نیروی بیش از حد می تواند دوشاخه را ترک کند و باعث سقوط قطعات در موتور شود. تمام تلاش خود را بکنید تا وقتی که سوراخ شمع را بیرون می آورید، هیچ زباله ای وارد سوراخ نشود.

6. شمع را بررسی کنید


با تعیین وضعیت شمع که در حال تعویض هستید، می توانید بینشی در مورد عملکرد موتور خود به دست آورید و به تشخیص هر گونه مشکل احتمالی کمک کنید.

7. شمع جدید را نصب کنید


یک شمع جدید را به داخل حفره ای که شمع قدیمی را جدا کرده اید وارد کنید، مراقب باشید که شمع را با نخ متقاطع یا فشار وارد نکنید. آن را تا زمانی که با انگشت سفت شود، پیچ کنید، سپس از سوکت خود استفاده کنید تا نیمی دیگر به آن بچرخد. در اکثر مارک های شمع، مالیدن کمی روان کننده ضد گیر روی رزوه ها می تواند اطمینان حاصل شود که دفعه بعد شمع ها به راحتی جدا می شوند.

8. اتصال مجدد سیم ها / اتصال دهنده های سیم پیچی / باتری


نصب خود را با نصب مجدد سیم های شمع خودرو یا کانکتورهای سیم پیچ به شمع به ترتیب صحیح تکمیل کنید و سپس باتری را دوباره وصل کنید.