منو

12 نکته برای تعمیر و نگهداری خودرو که می تواند از هزینه های تعمیرات عمده جلوگیری کند


12 نکته برای تعمیر و نگهداری خودرو که می تواند از هزینه های تعمیرات عمده جلوگیری کند

پیگیری تعمیر و نگهداری خودرو احتمالاً هیجان انگیزترین مورد در لیست کارهای شما نیست. اما پرداخت کمی دقت به وسیله نقلیه شما برای ایمنی و پس انداز شما کاملاً ارزشمند است . ما 12 نکته برای تعمیر و نگهداری خودرو داریم که می‌تواند خودرو شما را از تعمیرگاه دور نگه دارد و شما را تا حد امکان مجبور به خرید یک وسیله نقلیه جدید نکند.

12 نکته در تعمیر و نگهداری خودرو برای صرفه جویی در هزینه ها:

1. لاستیک زاپاس خود را بررسی کنید.


باد کردن لاستیک زاپاس به همان اندازه مهم است که 4 لاستیک زیر ماشین شما مهم است. آخرین چیزی که میخواهید این است که وقتی جک را از صندوق عقب بیرون میکشید، متوجه شوید که زاپاس شما پنچر است. بهتر است هر چند ماه یک بار به آپاراتی روید تا لاستیک های زاپاس خود را باد کنید تا اینکه در زمان نیاز خود هزینه زیادی متحمل شوید.

نکته تعمیر و نگهداری: فشار باد لاستیک های رانندگی و لاستیک زاپاس خود را یک بار در ماه تست کنید.


2. روغن خودرو را عوض کنید.


عدم تغییر روغن چقدر می تواند بر بودجه شما تاثیر بگذارد؟ اوه، فراوان است. مشکلات روغن می تواند یکی از پرهزینه ترین مشکلات تعمیر و نگهداری خودرو باشد، زیرا روغن تقریباً بر هر کاری که ماشین شما انجام می دهد تاثیر می گذارد.با تعویض به موقع خطر فرسودگی موتور را کاهش میدهید.

نکته تعمیر و نگهداری: روغن را هر 6000 کیلومتر عوض کنید یا توصیه های سازنده خودرو خود را دنبال کنید.


3. باتری را تمیز نگه دارید.


با گذشت زمان، خوردگی (که مانند پودر سفید یا آبی به نظر می رسد) می تواند روی پایانه های باتری ماشین شما (آن دستگیره های فلزی کوچک در بالا) ایجاد شود. اگر آنها را تمیز نگه ندارید، باتری ممکن است ترک بخورد یا به سادگی کار نکند و شما را سرگردان کند. از آنجایی که یک باتری ماشین باکیفیت می تواند قیمت بالایی داشته باشد خرید یک برس سیمی ارزان قیمت و تمیز نگه داشتن پایانه ها هزینه ای کمی برای محافظت در بر دارد.

نکته تعمیر و نگهداری: باتری خود را دو بار در سال تست کنید و آن را از نظر خوردگی بررسی کنید.


4. لنت های ترمز را تعویض کنید.


آیا وقتی ترمز می زنید صدای جیرجیر می شنوید؟ اگر چنین است، لنت های ترمز شما ممکن است روی آخرین پایه های خود باشند. تعویض به موقع لنت ها می تواند خیلی در هزینه های شما صرفه جویی کند. به خصوص اینکه کار کردن بیش از حد لنت ها می تواند به سایر قسمت ها آسیب بزند.

نکته تعمیر و نگهداری: هر بار که روغن را تعویض می کنید، روغن ترمز را چک کنید تا مطمئن شوید رنگ آن تیره نیست. اگر اینطور است، باید سیستم ترمز را زودتر عوض کنید.


5. فیلتر هوای کابین خود را تعویض کنید.


فیلتر هوای کابین خودروی شما از ورود آلاینده ها از دریچه ها جلوگیری می کند. این یک کار بسیار مهم است، بنابراین با فیلتر هوای خود خوب رفتار کنید. بعلاوه، استفاده از یک فیلتر هوای قدیمی که عمر آن طولانی است، می تواند منجر به مشکلات بزرگی برای سیستم تهویه مطبوع شما شود.

نکته تعمیر و نگهداری: فیلتر هوای کابین خود را هر 12 ماه یا 15000 کیلومتر تعویض کنید.


6. برف پاک کن های جدید خریداری کنید.


بسته به نوع و مدل خودروی شما، خرید برف پاک کن های جدید می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد. از این گذشته، اگر نمیتوانید جاده را ببینید، واقعاً نباید رانندگی کنید. تعمیر یا تعویض خودروی شما پس از تصادف هزینه ای بیش از برف پاک کن های جدید برای شما خواهد داشت.

نکته تعمیر و نگهداری: برف پاک کن های شیشه جلو خود را در تغییر هر فصل بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.


7. لاستیک های خود را بچرخانید.


آیا می دانستید که به راحتی می توانید عمر لاستیک های خود را فقط با چرخاندن هر چند وقت یکبار افزایش دهید؟ درسته! لاستیک های ماشین شما به همین صورت فرسوده نمی شوند. هنگامی که آنها را به طور منظم بچرخانید، دوام بیشتری خواهند داشت.

نکته تعمیر و نگهداری: تایرهای خود را هر 5000 تا 7000 کیلومتر بچرخانید.


8. کمک فنرها، فنرها و پایه ها (معروف به سیستم تعلیق) را بررسی کنید.


سیستم تعلیق یکی از آن بخشهای پیچیده خودروی شماست که احتمالاً به آن فکر نمیکنید - تا زمانی که کار خود را متوقف کند و سواری شما را از پارک ترامپولین تندتر کند. اگر متوجه شدید که یکی از کمک فنرها باید تعویض شود، ادامه دهید و هر چهار شوک را تعویض کنید. بله، بد است، اما در دراز مدت برای عمر کلی و رفاه ماشین شما بهتر است.

نکته تعمیر و نگهداری: شوک ها و سیستم تعلیق کامل را هر 15000 تا 30000 مایل بررسی کنید.


9. مایع خنک کننده خود را بررسی کنید.

اگر از تعویض مایع خنک کننده خودداری نکنید، خطر خوردگی جدی داخل خودرو را تهدید می کنید. که هم زشت و هم زیانبار است. مایع خنک کننده همه چیز از بخاری و کولر گرفته تا رادیاتور و پمپ آب را تحت تاثیر قرار می دهد. برای چیزی که بر سلامت کلی خودرو شما تاثیر می گذارد، نمی خواهید از تعمیر و نگهداری آن صرف نظر کنید.

نکته تعمیر و نگهداری: ایده خوبی است که مایع خنک کننده خود را دو بار در سال چک کنید - یک بار قبل از شروع هوای گرم و دوباره قبل از شروع هوای سرد.

10. شمع های خود را چک کنید.


اگر موتور شما مشکل ایجاد می کند، یکی از دلایل رایج (و رفع آسان) شمع ها است.

نکته تعمیر و نگهداری: هر 50000 کیلومتر شمع ها را بررسی و تعویض کنید.


11. تسمه ها و شیلنگ های خود را بررسی کنید.


تسمهها و شلنگها را یکبار به هم بدهید، میتواند شما را از هزینههای مکانیکی هنگفت در آینده نجات دهد. تسمههای فرسوده میتوانند باعث آسیبهای دیگر به بخشهای ضروری خودرو شما شوند. و اگر شلنگ رادیاتور ضعیفی دارید، ممکن است به طور کامل شکم برود، که باعث می شود موتور شما بیش از حد گرم شود و اصلا کار نکند. و دویدن به نوعی کار اصلی موتور خودرو است.

نکته تعمیر و نگهداری: تسمه تایم خود را هر 60000 کیلومتر و تسمه سرپانتین خود را هر 40000 کیلومتر تعویض کنید. توصیه میشود هر چهار سال یا هر زمان که نشانههای ساییدگی شیلنگهای خود را نشان داد، شیلنگهای خود را تعویض کنید.


12. چراغ های جلو، چراغ های راهنما، ترمز و پارکینگ خود را بررسی کنید.


چراغ های شما یکی دیگر از ویژگی های مهم ایمنی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا سایر رانندگان را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. ا

نکته تعمیر و نگهداری: از یکی از دوستانتان بخواهید تا با تست کردن چراغهای جلو، چراغهای راهنما، چراغهای ترمز و چراغهای پارکینگ ماهیانه، مطمئن شوید همه چیز به خوبی کار میکند.