منو

نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید به آنها توجه کرد


نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید به آنها توجه کرد

آیا به خرید خودرو فکر می کنید؟ اگر هستید، تبریک می گویم! این یک نقطه عطف بزرگ است.

زمانی که به دنبال خرید اتومبیل هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما می خواهید مطمئن شوید که بهترین معامله ممکن را دریافت می کنید و ماشینی را پیدا می کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

اکثر اوقات وقتی تصمیم می گیریم خودروی جدیدی را به دلایل مختلف از جمله مستهلک شدن خودروی فعلی ، نداشتن جای کافی برای سرنشینان و یا نیاز به داشتن خودروی مدل بالاتر خریداری کنیم معمولا یا شتاب زده عمل می کنیم و یا زیاد در مورد نکات مهمی که در هنگام خرید خودرو باید دقت کنیم توجه به خرج نمی دهیم. همین بی توجهی ها باعث می شوند ما در انتخاب خود اشتباه کنیم و همین باعث بروز مشکلات بسیاری می شوند.

در این مقاله به شش موردی که باید هنگام خرید خودرو به آنها توجه کنید، پرداخته می شود.

بررسی سابقه تصادف شدید و عیب اساسی در خودرو

حتما قبل از اینکه خودرو را خریداری نمایید آن را به یک مکانیک و یک صافکار که معتمد شما است نشان دهید. حتی اگر قرار است هزینه آن را از جیب پرداخت کنید. در خیلی از مواقع اتومبیلی که قصد خریداری دارید ممکن است ایراد اساسی در شاسی یا موتور خود داشته باشد که از دید شما پنهان مانده است. این موارد با وجود مشاغلی مثل تشخیص رنگ خودرو ، تعمیرگاه مکانیکی و متخصص صافکاری از دید شما پنهان نخواهد ماند.

رتبه بندی ایمنی خودرو


وقتی به دنبال خودرو هستید، ایمنی حرف اول را می زند. شما می خواهید مطمئن شوید که خودرویی با رتبه ایمنی بالا پیدا می کنید. این به شما آرامش خاطر در هنگام رانندگی می دهد و به شما کمک می کند از تصادف جلوگیری کنید. منابع زیادی برای کمک به تحقیق در مورد رتبه بندی ایمنی خودروهای مختلف در دسترس هستند.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها یکی از بهترین منابع برای اطلاع از رتبه بندی ایمنی خودرو است. آنها تستهای تصادف و تحقیقات گستردهای را انجام میدهند تا اطمینان حاصل کنند که مصرفکنندگان دقیقترین اطلاعات ممکن را دریافت میکنند. قبل از خرید نهایی حتما از وب سایت آنها دیدن کنید. همچنین می توانید نظرات و امتیازات سایر رانندگان را بخوانید تا نظر آنها را در مورد ایمنی خودروهای مختلف دریافت کنید.

قیمت


البته، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که خودرویی متناسب با بودجه خود پیدا می کنید. شما نمی خواهید برای خرید خودروهای نو یا دست دوم بیش از حد خرج کنید. هنگامی که بودجه ای در نظر گرفتید، می توانید شروع به جستجوی خودروهای متناسب با آن محدوده قیمتی کنید.

در نظر گرفتن سایر هزینه های مربوط به داشتن خودرو نیز مهم است. به عنوان مثال، شما باید هزینه بیمه و نگهداری را بپردازید. هنگام تنظیم بودجه، مطمئن شوید که این هزینه ها را در نظر بگیرید. علاوه بر هزینه اولیه، میخواهید اطمینان حاصل کنید که میتوانید از پس هزینههای مداوم خرید خودرو برآیید.

راندمان سوخت


یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید خودرو در نظر گرفت، مصرف سوخت است. شما می خواهید یک ماشین با مسافت پیموده شده بنزین خوب پیدا کنید، بنابراین می توانید در پمپ پول پس انداز کنید. منابع زیادی برای کمک به شما در مقایسه بازده سوخت خودروهای مختلف در دسترس است.

وب سایت اقتصاد سوخت وزارت انرژی ایالات متحده برای شروع تحقیقات شما عالی است. این وب سایت اطلاعات دقیقی در مورد مصرف سوخت خودروهای مختلف ارائه می دهد. همچنین می توانید از این وب سایت برای مقایسه مصرف سوخت خودروهای مختلف استفاده کنید. همچنین مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی، ماشین را تست کنید. این به شما کمک می کند تا احساس کنید که ماشین چگونه کار می کند و به شما امکان می دهد ببینید چقدر کارآمد است.

شهرت خودروساز


هنگامی که به دنبال خودرو هستید، باید مطمئن شوید که سازنده معتبری پیدا کرده اید. خودروسازان زیادی وجود دارند و همه آنها برابر نیستند. شما می خواهید سازنده ای با شهرت خوب برای ساخت خودروهای با کیفیت پیدا کنید.

بنابراین، باید تحقیق کنید و متوجه شوید که کدام تولید کنندگان معتبرتر هستند. میتوانید نظرات را به صورت آنلاین بخوانید یا با دوستان و خانوادهای که خودرو دارند صحبت کنید. هنگامی که لیستی از تولید کنندگان معتبر تهیه کردید، می توانید به دنبال خودروهایی باشید که متناسب با نیاز شما باشد.

هزینه های تعمیر و نگهداری

یکی دیگر از عوامل مهمی که در هنگام خرید خودرو باید در نظر گرفت هزینه های نگهداری است. شما می خواهید ماشینی پیدا کنید که نگهداری از آن آسان باشد و نمی خواهید پول زیادی برای تعمیر هزینه کنید. تحقیقات خود را انجام دهید و متوجه شوید که هزینه نگهداری خودروهای مختلف چقدر است.

می توانید با مکانیک ها صحبت کنید یا می توانید نظرات آنلاین را بخوانید. هنگامی که تصوری از هزینه های تعمیر و نگهداری داشتید، می توانید آنها را با قیمت خودرو مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا یک ماشین خاص ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که بیش از توان مالی خود برای تعمیر و نگهداری هزینه نمی کنید.

موارد اضافی مهم را فراموش نکنید


خرید خودرو یک تصمیم مهم است. بنابراین ضروری است که اطمینان حاصل کنید که برای تمام موارد اضافی مهمی که با آن همراه است آماده هستید.

هنگام خرید خودرو، مواردی مانند گرفتن وکیل تصادفات رانندگی، داشتن پوشش بیمه ای کافی، دریافت گارانتی طولانی مدت، و بودجه برای نگهداری منظم را به خاطر بسپارید. داشتن همه این موارد به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که برای هر موقعیتی که ممکن است برای ماشین شما ایجاد شود آماده باشید.

همچنین ایده خوبی است که در مورد نمایندگیها و مدلهای مختلف خودرو تحقیق کنید تا مطمئن شوید بهترین معامله و وسیله نقلیه مناسب برای نیازهای خود را دریافت میکنید. در نهایت، وقت گذاشتن برای آماده شدن برای تمام موارد اضافی مهمی که با خرید یک ماشین همراه است، به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که از خرید خود راضی باشید و با خیالی آسوده رانندگی میکنید.


اگر قصد خرید یک وسیله نقلیه جدید یا ماشین دست دوم را دارید، اینها تنها چند نکته هستند که باید به آنها توجه کنید. شما می توانید با تحقیق و سپس محدود کردن گزینه های خود بر اساس بودجه و نیازهای خود شروع کنید. فراموش نکنید که قبل از تصمیم گیری نهایی، ماشین را تست کنید. با کمی تلاش می توانید ماشین مناسب خود را پیدا کنید.