منو

چراغ بدرقه خودرو چیست و چگونه کار می کند؟


چراغ بدرقه خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی یک تکنولوزی جدید در خودرو های امروزی بپردازیم.چراغ بدرقه یکی از امکانات جدیدی می باشد که جدیدا به خودرو ها اضافه شده است و ما قصد داریم در این مقاله به بررسی این مقوله بپردازیم

اگر نگاهی به گذشته بیندازیم خودروهای قدیم یک هدف داشتند و آن هم حمل و نقل افراد بود. در آن زمان برای خرید خودرو بایستی عمر مفید خودرو، حجم موتور، میزان مصرف، حداکثر سرعت و مسائلی مانند اینها بررسی می شد. امروزه مسائل فنی یکی از هسته های اولیه خودرو می باشد به این معنی که تمامی خودروها بایستی حداقلی از کیفیت را در مسائل فنی خود داشته باشند.

ولی آپشن ها می توانند مزیت های رقابتی هر خودرو نسبت به خودروی دیگر محسوب شده و باعث ایجاد ترجیح در انتخاب و خرید خودرو موردنظر شوند. اگر اندکی به بررسی خودروها با برندهای مختلف بپردازید خواهید دید که شرکت های اتومبیل سازی نیز ضمن توضیح مختصر در مورد شرایط فنی و اولیه خودرو سعی بر جذب مشتری از طریق خدمات و آپشن های اضافه بر روی خودرو دارند. یکی از این آپشن هایی که در برخی از موقعیت ها نیز ضروری به نظر می رسد چراغ بدرقه خودرو است. در ادامه به بررسی چراغ بدرقه خودرو خواهیم پرداخت.

چراغ بدرقه خودرو چیست؟

چراغ بدرقه خودرو چیست و چگونه کار می کند

چراغ بدرقه خودرو یکی از آپشن هایی است که در لیست بلند بالایی از آپشن های خودروهای سطح متوسط به بالا و خودروهای خارجی وجود دارد. این امکان اضافه که با نام های مختلف از جمله چراغ بدرقه خودرو، سیستم همراهی چراغ تا درب منزل، مرا تا خانه همراهی کن و نامه ای متفاوتی از این قبیل شناخته می شود مترادف آپشن Follow me home در کاتالوگ های خارجی است. چراغ بدرقه خودرو یکی از امکاناتی است که سعی بر افزایش ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان خودرو دارد. چراغ خودرو یکی از امکانات موجود در خودروهای مدل بالا است که سعی برافزایش ایمنی و امنیت راننده و سرنشینان دارد.

برای استفاده از سیستم چراغ بدرقه خودرو کافی است پس از خاموش کردن چراغ ها و موتور خودرو یک بار به وسیله دسته راهنمای داخل فرمان نور بالا بزنید در این حالت چراغ های شما برای مدت زمانی حدود ۳۰ ثانیه روشن خواهند ماند تا شما فرصت داشته باشید پس از بستن درب های خودرو خود را به درب خانه رسانده و وارد خانه شوید. اگر کمی سریع عمل کنید قطعاً در این مدت زمان ۳۰ ثانیه ای می توانید وارد خانه شده و از فضای روشن و نورانی ایجاد شده توسط سیستم چراغ بدرقه خودرو استفاده نمایید. پس از ۳۰ ثانیه به طور اتوماتیک چراغ های خودرو خاموش خواهند شد.

در طول شب و بخصوص ساعت پایانی شب که با کم شدن تردد در خیابان ها و کوچه ها رو به رو هستید سیستم چراغ بدرقه خودرو به کمک شما خواهد آمد. با استفاده از این سیستم می توانید ضمن دیدن خطرات احتمالی مانند چاله ها و لبه های جدول از آسیب دیدگی خود جلوگیری نمایید؛ و ضمناً با ایجاد محیطی روشن تر از سوءقصدهای احتمالی در امان بمانید. این آپشن کاربردی می تواند حتی در پارکینگ منزل شما به کار بیاید تا شما پس از خروج از خودرو خود را به درب آسانسور یا ورودی راه پله برسانید.

نکته جالب توجه در طراحی آپشن چراغ بدرقه خودرو این است که علاوه بر روشن کردن محیط برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی، حس بدرقه شما توسط خودرو را در ذهن ایجاد می کند. این حس باعث ایجاد پیوند ذهنی و عاطفی بین شما و خودروی شخصی تان خواهد شد. همراهی این پیوند ذهنی با مسائل دیگری همچون کیفیت خودرو، خدمات مناسب و مسائلی از این دست می تواند شما را نسبت به شرکت سازنده خودرو وفادار نماید. با ایجاد حس وفاداری به احتمال زیاد در خریدهای آتی به خودروهای این شرکت خودروسازی به عنوان یک گزینه مناسب خواهید نگریست.

چراغ بدرقه خودرو چگونه کار می کند؟

چراغ بدرقه خودرو چیست و چگونه کار می کند

همان گونه که در بالا نیز توضیح داده شد چراغ بدرقه پس از پیاده شدن شما از خودرو و زدن نور بالا با استفاده از دسته راهنمای خودرو برای مدت زمان ۳۰ ثانیه روشن مانده و سپس خاموش می شود. در این لحظه کامپیوتر bsi خودرو شما برای مدت زمان ۳۰ ثانیه دستور روشن بودن چراغ های خودرو را صادر کرده و چراغ ها را روشن نگه می دارد.

کامپیوتر bsi درواقع مغز و پردازنده اصلی در سیستم مولتی پلکس خودرو است. درواقع هر یک از سیستم های الکترونیکی در خودروهای جدید از طریق شبکه های مختلف به همان مغز اصلی سیستم خودرو یا کامپیوتر bsi متصل می شود. در این اتصال ذخیره و محاسبه ی اطلاعات موردنیاز برای عملکرد بهینه هر یک از قسمت ها و قطعات خودرو توسط این کامپیوتر انجام می شود و عملا مدیریت سیستم های مختلف خودرو انجام می پذیرد.

چراغ بدرقه خودرو بر روی ماشین من هست؟

آپشن چراغ بدرقه خودرو آپشن چندان پیچیده ای نیست که انتظار داشته باشیم فقط بر روی خودروهای لوکس و فوق مدرن وجود داشته باشد. در بسیاری از خودروها سیستم چراغ بدرقه خودرو وجود دارد ولی ممکن است بنا به منطقه توزیع خودرو و کشورهای مختلف این آپشن توسط کارخانه در سیستم کامپیوتری خودرو غیرفعال شده باشد که برای استفاده از آن کافی است به یکی از تعمیرگاه های مجاز سری بزنید و از آنها بخواهید که توسط دستگاه دیاگ و اتصال آن به سیستم کامپیوتر مرکزی خودرو این آپشن را برای شما فعال کنند. پس از آن شما می توانید از سیستم چراغ بدرقه خودروی خود در مکان های تاریک استفاده نمایید.

در برخی از خودروهای موجود در بازار ایران مانند پژو ۲۰۶، مزدا ٣، نیسان تیانا و خودروهایی سطح بالاتر و لوکس تر آپشن چراغ بدرقه به عنوان یک امکان اضافه معمولی وجود دارد.

همانطور که گفته شد بسیاری از آپشن ها و امکانات مختلف بر روی خودروها وجود داشته و امکان استفاده از آنها فقط با فعال سازی آنها در دسترس شما قرار خواهد گرفت. برای پیدا کردن این آپشن ها به دفترچه کاربری که بر روی خودرو به شما تحویل داده شده است بسنده نکنید. چرا که به احتمال زیاد اگر شرکت خودروساز این آپشن را برای شما فعال نکرده، در دفترچه تحویلی به شما نیز از آن سخنی به میان نیامده است. پس بهتر است برای کشف این گونه موارد سری به سایت شرکت های خودروساز بزنید و با تغییر کشور موردنظر موارد مختلف را بررسی کنید. ممکن است نکات زیادی پیدا کنید که از استفاده آنها بسیار خرسند شوید.