منو

ویژگی‌های مثبت و منفی کادیلاک ATS-V مدل ۲۰۱۹


ویژگی‌های مثبت و منفی کادیلاک ATS-V مدل ۲۰۱۹

کادیلاک ATS-V کوپه محصول آمریکایی‌ها برای رقابت با بی‌ام‌و M4 و مرسدس AMG C63 است. آیا این مدل می‌تواند از پس رقبای قدرتمند اروپایی‌اش بربیاید؟

کادیلاک درحالی مدل ۲۰۱۹ خودروِ ATS-V را معرفی کرده که دیگر از نسخهی سدان خبری نیست و ATS-V فقط در نسخهی کوپه تولید میشود. بدینترتیب، ATS-V دیگر نیازی ندارد تا با سدانهای قدرتمند ژاپنی رقابت کند و فقط در کلاس کوپهها حضور خواهد داشت.

پیشرانهی V6 توربوشارژ این خودرو بیش از ۴۶۰ اسببخار قدرت دارد و در ۳.۸ ثانیه، سرعت ATS-V را از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرساند. کادیلاک ATS-V کوپهی جدید قوتها و ضعفهایی دارد که درادامه، ابتدا قوتهای آن را مرور میکنیم.

قوتها

پیشرانهی قدرتمند

کادیلاک ATS-V همچنان از پیشرانهی V6 با دو توربوشارژ و حجم ۳.۶ لیتر استفاده میکند که ۴۶۴ اسببخار قدرت و ۶۰۳ نیوتونمتر گشتاور دارد. از این منظر، کادیلاک در جایگاهی بالاتر از بیامو M4 و آئودی RS5 قرار میگیرد. بیامو M4 از ۴۲۵ اسببخار قدرت و ۵۵۰ نیوتونمتر گشتاور و آئودی RS5 از ۴۴۴ اسببخار قدرت و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرند. همانطورکه گفتیم، ATS-V در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا میکند.

عملکرد پیشرانه در جاده درعین قویبودن، نرم و بدون تنش است. صدای پیشرانه جذابیت زیادی دارد و اگر قدرت فراوان بخواهید، باید دور موتور را افزایش دهید. باتوجهبه آرایش V6 نیز، صدای توربوها کمتر شنیده میشود. کادیلاک ATS-V بهصورت استاندارد به جعبهدندهی دستی ۶ سرعته مجهز است که عملکردی قوی و دقیق و لذتبخش دارد. این جعبهدنده به سیستم تنظیم دور موتور نیز مجهز است و این، هنگام معکوسکشیدنها بسیار کارآمد و کمککننده است. عملکرد پدال کلاچ نیز نرم است و بههیچوجه آزاردهنده نیست.

صندلیهای اسپرت

صندلیهای اسپرت ریکارو در کادیلاک ATS-V بهصورت آپشن و با پرداخت ۲،۳۰۰ دلار آمادهی سفارش است. این صندلیها نهتنها در جاده بسیار راحتاند؛ بلکه در پیست نیز بهخوبی از بدن راننده و سرنشین حمایت میکنند. موقعیت قرارگیری صندلیها در ATS-V نیز بسیار عالی است و درضمن، تنظیمات زیادی برای صندلیها وجود دارد.

طراحی مدرن و اصیل

کادیلاک ATS-V با طراحی جذابش نشاندهندهی زبان طراحی جدید کادیلاک است که از مدل XT6 آغاز شده است. درحقیقت، ATS-V نماد جذابیت در بین محصولات امروزی کادیلاک است. خطوط تیز، نمای جلوی خشن، گِلگیرهای برجسته و بالهی بزرگ در عقب، همگی مولفههای طراحی ATS-V هستند که این خودرو را از رقبای آلمانیاش متمایز میکنند.

کادیلاک ATS-V روی دیگری هم دارد و نارساییهایی در آن بهچشم میخورند که درادامه، به آنها اشاره میکنیم.

ضعفها

خداحافظی با مدل سدان

کادیلاک ATS هیچوقت بهترین سدان کلاس خود نبود و حتی بهعنوان سدان برای ۴ نفر فضای کمی داشت؛ اما این دلیل نمیشود جنرال موتورز مدل سدان را کلا حذف کند. مدل جدید ATS روی پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده که با مدلهای CTS و شورولت کامارو یکسان است. بدینترتیب، با وجود اینکه ATS-V خودرویی لذتبخش برای رانندگی است، با هزینهای کمتر میتوان شورولت کامارو را خرید که تجربهی رانندگی مشابه درکنار پیشرانهی قویتر V8 ارائه میکند.

قیمت گران

قیمت پایهی کادیلاک ATS-V از ۶۷،۷۹۵ دلار شروع میشود. این مبلغ برای بیامو M4 معادل ۶۹،۱۵۰ دلار و برای آئودی RS5 معادل ۷۴،۲۰۰ دلار است. نزدیکترین خودرو به کادیلاک ATS-V مرسدس بنز AMG C63 کوپه است که ۶۸،۷۵۰ دلار قیمت دارد. مدلهای دیگر باتوجهبه داشتن آپشنهای اضافی نظیر صندلیهای ریکارو بیش از ۷۸،۰۰۰ دلار قیمت دارد که مبلغ هنگفتی محسوب میشود. کاور فیبرکربنی موتور این خودرو بهتنهایی ۱،۲۹۵ دلار قیمت دارد و کالیپرهای ترمز طلاییرنگ نیز به قیمت ۵۹۵ دلار عرضه میشوند. جنرال موتورز بستهی ایمنی هوشمند را نیز به قیمت ۱،۸۰۰ دلار در ATS-V عرضه میکند که همگی این قابلیتها به افزایش قیمت کادیلاک منجر میشوند.

گجتهای قدیمی

کارکردن با امکانات کادیلاک ATS-V کمی سخت است و حتی صفحهی لمسی این خودرو نیز خیلی کاربرپسند نیست و بهراحتی نمیتوان با آن ارتباط برقرار کرد. همچنین، درحالیکه تمامی رقبای کادیلاک بهسمت پشتآمپرهای دیجیتالی رفتهاند، ATS-V همچنان مانند قدیم از عقربههای آنالوگ استفاده میکند و فقط یک نمایشگر کوچک در بین آنها قرار دارد.

منبع : زومیت