منو

5 نکته ای که هرکسی باید قبل از رانندگی بداند


5 نکته ای که هرکسی باید قبل از رانندگی بداند

همه ما به خوبی این موضوع را می‌دانیم که هنگام خرید اولین وسایل نقلیه باید موارد زیادی را در نظر گرفت - از سلامت وسیله نقلیه گرفته تا موارد مربوط به بیمه و سابقه تصادفات آن. اما قبل از حرکت دادن خودرو و رانندگی در جاده، داشتن حداقل دانش اولیه و دانستن نکته هایی در مورد تعمیر و نگهداری خودرو یا هر وسیله ی نقلیه ای بسیار مهم است.

بنابراین ما فهرستی از پنج کاری که همه باید قبل از رانندگی بدانند، لیست کرده ایم:

1. معاینات ساده را بر روی خودرو خود انجام دهید


یک معاینه ساده وسیله نقلیه می تواند در هزینه های تعمیرات شما صرفه جویی کند، زیرا سطح پایین برخی از مایعات (مانند روغن ترمز) ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد. سیستمهای مدرن اغلب از مخازن شفاف استفاده میکنند، بنابراین تمام چیزی که لازم است یک بازرسی بصری کوتاه است. فقط مطمئن شوید که موتور شما خاموش است و خودرو اخیراً حرکتی نداشته است، زیرا دمای مایع خنککننده میتواند نزدیک به جوش باشد.

2. آج لاستیک خود را بررسی کنید


آج چیزی است که به لاستیک های شما قدرت فوق العاده می دهد. این به آنها اجازه می دهد تا جاده را در دست بگیرند، شتاب بگیرند و به راحتی ترمز کنند. شما همیشه می خواهید مطمئن شوید که آج کافی برای حفظ امنیت خود دارید.

3. فشار تایر خود را بررسی کنید


شما باید فشار باد لاستیک را ماهانه چک کنید و با کاهش دما، بازدهی آن را افزایش دهید. PSI مناسب (برچسب داخل درب سمت راننده خود را بررسی کنید) به شما جهت بهترین کنترل برای وسیله نقلیه، ایمنی جاده و بهره وری سوخت کمک می کند - و بررسی آن به تنهایی کار آسانی است.

4. سلامت باتری خود را بررسی کنید


اکثر باتریهای وسایل نقلیه قبل از از دست دادن آب خود سه تا پنج سال دوام میآورند، بنابراین مهم است که باتریهای شما در این سن یا بیشتر تست شوند.

5. جعبه ابزار اضطراری خود را بررسی کنید


پس از این بیشتر تعمیر و نگهداری "شما" اهمیت دارد تا تعمیر خودرو، بنابراین آمادگی برای خرابی های کنار جاده هم مهم است. ما همه چیز را در مورد رانندگان سرگردان دیده و شنیده ایم - همه چیز از توقف 13 ساعته در بزرگراه تا راننده ای که پس از گیر افتادن در برف با بسته های سس تاکو به مدت پنج روز زنده مانده است. قطعا هیچ کس آن را نمی خواهد. بنابراین سعی کنید قبل از رانددگی مخصوصا برای سفرهای خارج از شهر از تجهیز بودن خود به ابزار اضطراری و همچنین سالم و تنظیم باد بودن لاستیک زاپاس خودرو خود اطمینان حاصل کنید.