منو

5 علامت که نشان می دهد خودروی شما به باتری جدید نیاز دارد


5 علامت که نشان می دهد خودروی شما به باتری جدید نیاز دارد

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که سعی داشته اید خودرو خود را روشن کنید و هیچ اتفاقی نیافتد؟ فرقی نمی‌کند اول صبح است یا آخر شب، فقط تنها چیزی که می‌خواهید این است که بتوانید خانه بروید ولی در اکثر مواقع مجبور شده اید یا خودرو خود را کنار خیابان رها کنید یا به زحمت آن را توسط امداد خودرو حمل کنید.. با این حال، به احتمال زیاد، نشانه هایی وجود داشت که این اتفاق افتاده است و اگر یاد بگیرید که چگونه آن علامت ها را تشخیص دهید، می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که در هنگام وقوع این اتفاق باید به دنبال آن باشید:

1. باتری خودروی شما حداقل 3 ساله است:


میانگین طول عمر یک باتری خودرو 3-5 سال است. به همین دلیل مهم است که سن باتری خود را بدانید و به علائم ذکر شده در زیر توجه کنید.

2. چراغ های جلو شما کم نور می شود و موتور بخاری شما کند می شود


هر زمان که توقف کردید به دنبال این علائم واضح باتری در حال مرگ باشید، زیرا این موارد معمولا اتفاق می افتد.

3. اخیراً باتری خودرو شما نیاز بوده که مکررا شارژ شود:


اگر دائما در روزهای اخیر مجبور شده اید خودروی خود را شارژ کنید یا برای روشن شدن خودرو آن را هل دهید! شاید داردی به روزهای پایانی باتری خودرو خود نزدیک می شوید گرچه موارد دیگر نیز می تواند در این مشکل سهم داشته باشد

4. خودرو شما به سختی روشن می شود و دیر استارت می خورد


شما می دانید که ماشین شما چقدر سریع باید روشن شود. اگر سرعت آن در حال کاهش است، باتری باید اولین چیزی باشد که بررسی می کنید.

5. خودرو شما اصلا روشن نمی شود!


بدون موتور روشن، بدون چراغ داشبورد، بدون رفتن به جایی. ممکن است باتری نباشد، اما بهترین دلیل برای این موضوع است که ابتدا سراغ بررسی باتری خودرو خود بروید.