منو

برترین تصاویر خودروهای تیونینگ و سفارشی در سال ۲۰۱۸


برترین تصاویر خودروهای تیونینگ و سفارشی در سال ۲۰۱۸

مسابقه عکاسی خودروهای تیونینگ شده سال ۲۰۱۸ با همکاری نشریه Super Street و برند لاستیک‌سازی Toyo Tires، با اعلام برنده نهایی به‌پایان رسید.

سوپراستریت (Super Street) یکی شناختهشدهترین و پرطرفدارترین نشریههای خودرو با تمرکز بر تیونینگ و معرفی نمونههای متفاوت افترمارکت ژاپنی و اروپایی و آمریکایی است. تیم تحریریه سوپراستریت با همکاری برند لاستیک ژاپنی تویو تایرز (Toyo Tires) پس از برگزاری دو دوره موفقیتآمیز مسابقه عکاسی موسم به شاتر اسپیس (Shuter Space)، نقش مهمی در استعدادیابی عکاسان جدید دنیای خودرو داشتهاند. جالب است که پس از برگزاری دورههای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، تعدادی از عکاسان برتر در تیم سوپراستریت مشغول بهکار شدهاند.

سومین دوره از مسابقه عکاسی شاتر اسپیس سوپراستریت و تویو تایرز با معرفی فینالیستها و برنده نهایی، بهپایان رسید. مانند دو دورهی گذشته، اینبار هم پس از مشخص شدن برنده، عکس برتر در مجلهی شماره آیندی چاپ خواهد شد؛ البته برندهی سومین دوره، بلیت پرواز به هاوایی و شرکت در همایش اختصاصی سوپراستریت با گردهمایی خودروهای خاص و نمایش عکس خود به علاقهمندان را هم در اختیار گرفت. در مسابقه عکاسی برترین تصاویر خودروهایتیونینگ شده ۲۰۱۸ با موضوع «عکاسی در شب» بیش از ۳۰۰ عکس زیبا مقایسه شدند.

تیم سوپراستریت و تویو تایرز سال گذشته مسئولیت سنگینی در قضاوت عکسها داشتند اما سرانجام، ۲۰ عکس نهایی انتخاب شد. از بین ۲۰ عکس فینالیست، حاصلکار زیبای عکاس آمریکایی اهل آریزونا، تصویر برتر شد. جان بَزِی با نمایش دو دستگاه نیسان GT-R تیونینگ شده در یک قاب، نظر تیم سوپراستریت و تویوتایرز را جلب کرد؛ بَزِی در مورد شرایط ثبت این تصویر گفت:

در فینیکس آریزونا بهغیر از تابستان و رگبارهای خفیف، معمولاً بیش از ۳۰۰ روز سال هوا آفتابی است. تابستان امسال با وزش بادهای شدید، باران و رعد و برق صحنههای زیبایی بهوجود آمد؛ البته این شرایط، بهترین حالت برای عکاسی نیست. تنها یک هفته مانده برای ارسال تصاویر، هوا هنوز هم کاملاً بارانی بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم از باران و شرایط موجود استفاده داشته باشم.

هدف من، یک عکس با نمایش دو دستگاه نیسان GT-R با رویکرد خلاقیت و برندسازی بود. از آنجایی که نیسان GT-R با کیت بدنهی لیبرتی واک (Liberty Walk) لاستیکهای تویو تایرز داشت، تصمیم گرفتم با نمای نزدیک از آن عکس بگیرم و GT-R نقرهای رنگ با نمای بیرونی و بارانزده، حس اسرارآمیزی به بیننده منتقل کند. از دوربین نیکون D810 با لنز ۱۶-۳۵ و چراغ چشمکزن ۶۰۰ وات درکنار دستگاه دودساز استفاده کردم. فوکوس اول، ثبت نورپردازی داخل و خارج گاراژ برای روشن کردن بدنهی خودروها بود.

فوکوس بعدی برای ثبت باران خودروی بیرون گاراژ انجام شد. هنگام عکاسی وزش باد شدید بود؛ باکمک یکی از دوستان، مقداری آب روی خودروی بیرون گاراژ پاشیدیم تا تصویر بهتری ثبت شود. ترکیب ورزش باد شدید و دستگاه دودزا چندان مناسب نبود، اما از این تصاویر برای ویرایش نهایی استفاده کردم.