منو

۵ دلیل برای نخریدن پژو ۲۰۶ دست دوم و کار کرده


۵ دلیل برای نخریدن پژو ۲۰۶ دست دوم و کار کرده

با توجه به وضعیت بازار ایران، یکی از جذابترین گزینهها برای خرید پژو ۲۰۶ است. خرید پژو ۲۰۶ صفر در تیپ ۲ تقریبا ۶۰ میلیون تومان و خرید پژو ۲۰۶ صفر تیپ ۵ تقریبا هفتاد میلیون تومان هزینه خواهد داشت، بنابراین طبیعی است که عده زیادی برای پرداخت هزینه کمتر به سراغ خرید پژو ۲۰۶ کار کرده بروند. در این مقاله به بررسی ۵ دلیل برای نخریدن پژو ۲۰۶ میپردازیم تا بدانید هنگام خرید پژو ۲۰۶ دست دوم باید چه نکاتی را از قبل بدانید.

قبلا در یک مقاله یک راهنما برای خرید پژو ۲۰۶ دست دوم آماده کردهایم که بد نیست این مقاله را هم مطالعه کنید.

۵ دلیل برای نخریدن پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ از آن دست خودروهایی است که نیازی به معرفی ندارد. پژو ۲۰۶ خودرویی مقرون به صرفه و نسبتا کممصرف و با در نظر گرفتن شرایط بازار ایران، میتوان عملکرد فنی آن را هم مناسب دانست. اما هنگام خرید و فروش پژو ۲۰۶ کار کرده باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید طوری تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه ممکن را برای خرید انتخاب کنید. البته دقت کنید که این ایرادات بیشتر مربوط به مدلهایی پایینتر پژو ۲۰۶ هستند و در همه خودروها شایع نیستند و ممکن است خودرویی که میخرید هیچکدام از این ایرادات را نداشته باشد.

۱. استهلاک پژو ۲۰۶ بالاست

پژو ۲۰۶ هم مثل خیلی خودروهای تولید داخل استهلاک بالایی دارد و پس از مدتی دچار مشکلاتی میشود، حتی اگر پژو ۲۰۶ در بهترین شرایط نگهداری شود، باز هم از گذر زمان شکست میخورد و تن به فرسودگی میدهد. مهمترین بخشهای پژو ۲۰۶ که نسبت به استهلاک و فرسودگی آسیبپذیر هستند جلوبندی، جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک خودرو هستند. اگرچه هنگام خرید پژو ۲۰۶، مدلهای پایین آن قیمتهای وسوسه کننده دارند ولی باید توجه داشته باشید که پژو ۲۰۶ مدل پایین بیشتر از مدلهای جدید دچار استهلاک میشود. به خصوص در مدلهای ۸۰ تا ۸۵ مشکلات مربوط به فرمان و سیستم هیدرولیک و همچنین افت کیفیت جلوبندی شایع است. بهتر است اگر قصد خرید پژو ۲۰۶ مدل ۸۰ تا ۸۵ را دارید، با دقت سیستم هیدرولیک و وضعیت جلوپنجره را بررسی کنید یا از یک مکانیک متخصص مشورت بگیرید.

۲. پژو ۲۰۶ فضای زیادی ندارد

اگرچه پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک در مقایسه با خیلی از خودروهای کامپکت و کوچک فضای بیشتری دارد، ولی باز هم باید به این نکته توجه داشته باشید که پژو ۲۰۶ یک هاچبک است و ماهیتا هاچبکها فضای خیلی زیادی برای سرنشینان فراهم نمیکنند. اگر قصد دارید برای یک خانواده خودرو بخرید یا اهل مسافرت هستید، باید بدانید فضای تنگ سرنشینان عقب میتواند کلافه کننده باشد. همچنین فضای صندوق پژو ۲۰۶ (البته نه در مدل صندوقدار) هم زیاد نیست و هنگام مسافرتهای طولانی نمیتوانید وسایل زیادی را حمل کنید.

۳. هزینه تعمیر بعضی قطعات بالاست

همانطور که گفتیم سیستم جلوبلندی پژو ۲۰۶ کیفیت چندان خوبی ندارد. خیلی از رانندههای پژو ۲۰۶ معتقد هستند که در مدلهای پایین پژو ۲۰۶ کیفیت جلوبندی بیشتر است. استهلاک امری طبیعی است و برای هر خودرویی پیش میآید، اما باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید برای تعمیر جلوبندی پژو ۲۰۶ یا تعویض قطعات آن مبالغ میلیونی هزینه کنید.

اگرچه عملکرد سیستم ترمز پژو ۲۰۶ در میان خودروهای داخلی بسیار خوب است و در هر چهار چرخ از ترمز دیسکی استفاده شده است، اما بوستر ترمز پژو ۲۰۶ کیفیت خیلی زیادی ندارد و پس از مدتی مجبور به تعویض خواهید شد که این هم یعنی پرداخت هزینه اضافه برای تعمیر و تعویض قطعه.

اما چیزی که میتواند واقعا هزینههای کمرشکنی در پی داشته باشد، سیستم گریبکس پژو ۲۰۶ است. سیستم گیربکس پژو ۲۰۶ کیفیت چندان تعریفی ندارد و ممکن است پس از مدتی دچار مشکلاتی شود. به خصوص هنگام خرید پژو ۲۰۶ اتوماتیک به این نکته توجه داشته باشید که تعویض و تعمیر گیربکس اتوماتیک هزینه خیلی زیادی دارد.

در مورد برخی از قطعات و تجهیزات الکترونیکی پژو ۲۰۶ مثل دسته راهنما هم گزارشهای زیادی از خرابی از سوی مالکان ارائه شده است و بهتر است هنگام خرید پژو ۲۰۶ کار کرده به این قطعات توجه ویژهای داشته باشید.

۴. عملکرد موتور پژو ۲۰۶ بعد از مدتی افت میکند

یکی از اشکالات شایع که باید هنگام خرید پژو ۲۰۶ به آن توجه داشت، افت عملکرد موتور است. یکی از ایرادات شایع سوختن واشر سر سیلندر پژو ۲۰۶ است که میتواند هزینههای سنگینی در پی داشته باشد. البته این ایراد بیشتر در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مشاهده میشود و در تیپ ۵ به علت استفاده از قطعه با کیفیتتر، خوردگی و خرابی واشر سر سیلندر کمتر شده است. همچنین تسمه تایم پژو ۲۰۶ در معرض فرسودگی و خطر پارگی قرار دارد و خیلیها حتی در صورت ظاهر سالم تسمه تایم پژو ۲۰۶، باز تعویض آن را توصیه میکنند. همچنین باید حواستان را به عملکرد گیربکس و صفحه کلاچ جمع کنید چون بعد از مدتی دچار لرزش میشود که نشان دهنده نیاز به تعویض این قطعات است که این هم میتواند هزینههای جانبی زیادی به شما تحمیل کند.

۵. پژو ۲۰۶ آپشن و امکانات زیادی ندارد

در حالی که اکثر خودروهای چینی که این روزها بازار ایران را قبضه کردهاند سعی دارند ضعف فنی و طراحی خود را با فراهم کردن آپشنها و تجهیزات و امکانات جذاب پوشش دهند، پژو ۲۰۶ به دلیل طراحی قدیمی که دارد از این نظر حسابی از خودروهای روز بازار عقب افتاده است. اگرچه استفاده از تجهیزاتی مثل ترمز ABS و سیستمهای EBD و EBA تحسینبرانگیز است، اما در زمینه آپشنها و امکانات رفاهی پژو ۲۰۶ حرف چندانی برای گفتن ندارد. سیستم تهویه اتوماتیک، چراغهای همراهی تا در منزل، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر و سیستم قفل مرکزی تنها آپشنهای قابل اشاره این خودرو هستند و اگر دلتان میخواهد خودرویی که سوار میشوید مجهز به آپشنها و تجهیزات بهروزتری باشد، بهتر است به سراغ خودروی دیگری بروید. البته ایرانخودرو خیلی ساده امکانات پایهای مثل دماسنج، صندلی قابل تنظیم و شیشه بالابر برقی را در فهرست امکانات پژو ۲۰۶ لیست کرده است اما حقیقت این است که این موارد نه تنها آپشن محسوب نمیشوند، بلکه حداقل امکاناتی هستند که یک خودرو باید داشته باشد.

خرید پژو ۲۰۶ کار کرده به شرطی که از سلامت خودرو مطمئن هستید و به این پنج مورد هم توجه کرده باشید، میتواند یک خرید به صرفه باشد. در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۶۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار هفتاد میلیون تومان است اما میتوان مدلهای پایینتری از پژو ۲۰۶ را حتی با قیمت تقریبی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان خرید.

منبع : رکاب