منو

نحوه ی استارت زدن خودروهای انژکتوری


نحوه ی استارت زدن خودروهای انژکتوری

در مورد نحوه ی استارت زدن در خودروهای انژکتوری مطالب زیادی گفته شده مثلا خیلی از افراد میگویند که:در هنگام استارت زدن باید چند بار پدال گاز را فشار داد و بعد استارت زد.

در مورد نحوه ی استارت زدن در خودروهای انژکتوری مطالب زیادی گفته شده مثلا خیلی از افراد میگویند که:در هنگام استارت زدن باید چند بار پدال گاز را فشار داد و بعد استارت زد.
اما اینکار در واقع بی تاثیر است ،این کار را باید در خودروهای کاربراتوری آنهم در زمستان و در واقع زمان هایی که خودرو صرفا با استارت زدن روشن نشود.

این کار در واقع سبب میشود که بنزین بیشتری به کاربراتور وارد شود و احتراق سریع تر انجام شود،البته اگر زیاد هم پا را بر روی گاز نگاه داریم باعث می شود که محفظه ی احتراق از بنزین پر شود و به اصطلاح(خفه کند).پس باید این نکته را بدانیم که حتی در مورد خودروهای کاربراتوری نیز همیشه نباید درهنگام استارت زدن گاز داد.

در مورد نکته ی اول که در خودروهای انژکتوری چطور باید استارت زد باید بگویم که اولین کار این که باید سوییچ را باز کرد (البته میزان زمان باز نگه داشتن سوییچ در خودروهای مختلف متفاوت است حدود 4 تا 6 ثانیه)البته در مورد خودروهای وطنی شما نیازی به ثانیه شماری ندارید چون صدای بلند پمپ بنزین برقی خودرو و قطع شدن آن شما را راهنمایی می کند!!!
در مرحله ی دوم باید سوییچ را به ناحیه ی استارت بچرخانید توجه داشته باشید که در این مرحله و سایر مراحل تا زمان روشن شدن خودرو نیز نیازی به گاز دادن نیست.دلیل هم اینست که باید صبر کرد تا فلاویل خودش 2 تا 3 دور بچرخد تا (ECU) نقطه ی مرگ و وضعیت پیستون ها را پردازش کند.
ضمناً اگر خودرو روشن نشد باید دانست که احتمال زیاد استپ موتور کثیف شده است و باید آن را تمیز کرد.

در مورد چگونگی گرم کردن خودرو باید متذکر شوم که نیازی نیست که خودرو را بصورت درجا گرم کرد زیرا اینکار علاوه بر آلوده کردن هوا همچنین باعث فرسایش زود هنگام قطعات موتور خودرو و صدمه زدن به آنها می شود.برای گرم کردن خودرو باید حدود 1 کیومتر را با دنده 1 یا 2 با دور موتور پایین حرکت کرد تا خودرو به نحوه ی درست گرم شود.یک مسئله به ذهنم رسید که در مورد حرکت کردن با دور موتور پایین باید به شما بگویم که بعد از گرم شدن خودرو دیگر نیازی نیست و در واقع اشتباه است که با دور موتورهای پایین دنده را به دنده ی بعدی انتقال دهیم.

در مورد علت این مسئله باید بگویم که در مورد خودروهای کاربراتوری این کار سبب زود هنگام کثیف شدن کاربراتور خودرو می شود و در مورد خودروهای انژکتوری نیز پس از مدتی سبب افت شتاب خودرو می شود و به اصطلاح سبب (تنبل شدن موتور)خودرو می شود.در مورد زمان عوض کردن دنده باید گفت این مسئله در مورد خودروهای مختلف متفاوت است مثلا در مورد پراید بهترین دور موتور برای تعویض دنده 3500 دور در دقیقه است زیرا بعد از این دور روند شتاب اتومبیل حالت منفی می گیرد و فقط بر قدرت خودرو افزوده می شود.

به طور میانگین می توان گفت که باید ما بین هر تعویض دنده یباید 30 کیلومتر فاصله باشد البته این مسئله را نمی توان 100 در 100 درست دانست اما در مورد اکثریت خودرو های ساخت داخل اعم از:سمند،405 جی ال اکس،206 تیپ 5 ،پرشیا و زانتیا این مسئله به طور تقریبی صدق می کند.