منو

بی ام و X6 پرسرعت و مخوف


بی ام و X6  پرسرعت و مخوف

خودروساز آلمانی بی‌ام‌و در رقابت با رقیبان سرسختی مثل مرسدس و پورش با ساخت سری X توانست قسمتی از بازار خودروهای کراس‌اور و SUV را به دست آورد.

سری X خودروهای بی ام و شامل مدل های متنوعی است که علاوه بر ظاهر مسحورکننده همیشگی بی ام و از قدرت و توانایی های خودروهای اسپرت هم برخوردارند. در اینجا کمی با بی ام و X6 بیشتر آشنا می شویم.

بی ام و X6یک کراس اور اندازه متوسط لوکس است که برای اولین بار سال ۲۰۰۸ به بازار ارائه شد. شرکت بی ام و این مدل کوپه را یک مدل اسپرت معرفی می کند. چیزی بین یک کراس اور و SUV. بی ام و X6 تمام ویژگی های یک SUV یعنی جثه بزرگ، چهارچرخ متحرک، توانایی حرکت در تمام شرایط آب و هوایی و چرخ ها و تایرهای بزرگ را داراست اما حالت های از کوپه را هم دارد که شامل ظاهر خوش استیل و سقف شیب دار آن می شود. بی ام و X6 بر اساس بی ام و X5 و سری ۶ بی ام و ساخته شده است.

بی ام و X6 : پرسرعت و مخوف

بی ام و X6 اولین ماشین بی ام و بود که از سیستم کنترل عملکرد پویا (DPC) استفاده می کرد که در هماهنگی با خودروهای xDrive (خودروهای با قدرت محرکه در چهار چرخ) هماهنگ است. سامانه (DPC) می تواند در مواقع مورد نیاز مثل زمان حرکت در پیچ جاده به تناسب میزان چرخش یکی از چرخ ها را افزایش دهد تا به ثبات خودرو کمک کند. این سیستم همچنین می تواند موقع ترمز سرعت چرخی که بیشتر می چرخد را با سرعت بیشتری کم کند. این سیستم باعث فرمان پذیری بسیار عالی و چسبندگی بی ام و X6 شده است.

بی ام و X6 : پرسرعت و مخوف

بی ام و X6 مثل بسیاری از خودروهای سری X مدل M هم دارد. قویترین موتور این خودرو شامل یک موتور ۴.۴ لیتری توربوی دوقلو است که ۵۴۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. بی ام و X6 مدل M می تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۴.۷ ثانیه طی کند. X6M سریع ترین مدل در نوع خودروهای کلاس خود است. X6 مدل مفهومی هایبریدی و همچنین موتور دیزلی هم دارد. در سال ۲۰۱۴ نسل دوم بی ام و X6 هم معرفی شد. در این نسل یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک جدید و صندوق عقب کمی بزرگتر به خودرو اضافه شده است. همچنین مانند بقیه مدل های بی ام و که با موتورهای ۴.۴ لیتری V8 کار می کنند قدرت موتور این خودرو هم ۵۰ اسب بخار نسبت به مدل های قبلی افزایش پیدا کرده است.

ظاهر بی ا م و X6 مثل اغلب محصولات شرکت بی ام و بسیار جذاب است. البته برخی معتقدند بی ام و X6 نسل دوم شباهت زیادی به بی ام و X4 دارد اما نمی توان گفت ظاهر آنها کاملا شبیه هم است. سپر جلوی بزرگ X6 فقط برای قلدر نشان دادن خودرو نیست، بی ام و پشت دریچه های بزرگ روی آن «پرده هوا» قرار داده تا هوای بیشتری به موتور برسد و عملکرد آن را بهتر کند. شکاف های کنار بدنه هم به نحوی طراحی شده اند که از مقاومت جریان هوا کم کنند. X6 همچنین سه سیستم تعلیق قابل تنظیم دارد. حالت دینامیک، حالت راحت و حالت حرفه ای.

بی ام و X6 : پرسرعت و مخوف

برای خرید بی ام و در کل باید پول زیادی داشت، مخصوصا اگر این بی ام و از مدل های جدید باشد. عمر این خودرو به کمتر از ۱۱ سال می رسد و بنابراین برای خرید بی ام و X6 در ایران باید بین ۴۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان پرداخت کرد. رصد کردن قیمت های این خودرو در سایت دیوار این امکان را می دهد که خریدار بهترین گزینه ممکن را می تواند پیدا کند. کسانی که یکی از این ماشین های زیبا را دارند هم می توانند وسایل جانبی زیادی در سایت دیوار برای خودروهایشان پیدا کنند.

منبع : خودرو بانک