منو

اشتباهات افراد هنگام فروش خودروی دست دوم


اشتباهات افراد هنگام فروش خودروی دست دوم

خرید و فروش وسایل نقلیه به خصوص خودرو از آن دسته کارهایی است که باید در آن نهایت دقت لازم را بخرج داد وگرنه پشیمانی زیادی به بار می‌آورد.

خرید و فروش وسایل نقلیه به خصوص خودرو از آن دسته کارهایی است که باید در آن نهایت دقت لازم را بخرج داد وگرنه پشیمانی زیادی به بار میآورد. پیشنهاد ما این است که برای این امر حتما از نظر کارشناسان و افرادی که آگاهی زیادی از مسایل مربوط به خودرو دارند مطلع شوید. در این مقاله به اشتباهات متداولی که از سوی فروشندگان رخ میدهند پرداختهایم و امیدواریم که شما با خواندن این موارد از این اشتباهات اجتناب کنید.

تخمین اشتباه قیمت خودرو

یکی از عوامل اصلی که تاثیر مستقیمی روی نظر خریدار برای خرید خودرو دارد، قیمت خودروست. قیمت گذاری نامعقول تاثیر منفی زیادی روی نظر مشتری میگذارد و باعث میشود عده زیادی حتی برای اعتراض به قیمت یا گرفتن تخفیف هم با شما تماس نگیرند. این اشتباه شانس فروش خودروی شما به شدت پایین میآورد.

توضیحات ناکافی

این مورد می تواند احساس منفی نسبت به شما در خریدار ایجاد کند. همینطور احتمال اینکه مشتری مشکوک شود و آگهی شما را نادیده بگیرد بالاست.

وضعیت نامناسب خودرو

توجه داشته باشید که وضعیت نامناسب خودرو مثل نظافت و تعمیرات، بار منفی زیادی در ذهن مشتری ایجاد می کند که برای هر دو طرف معامله زیانبار است. این مسئله در اعتماد مشتری نقش مهمی دارد و ممکن است شما مجبور شوید قیمت پیشنهادی خود را پایین بیاورید.

تصاویر ناقص و غیر جذاب

بیشتر فروشندهها اهمیت استفاده از تصاویر خوب، جذاب و گویا در آگهی خودروی خود را نادیده میگیرند در صورتی که همین مسئلهی ساده تاثیر زیادی در جلب توجه و جذابیت آگهی شما خواهد داشت.

سادگی در مقابل کلاه برداران

برای جلوگیری از افتادن در دام کلاه برداران رعایت نکات زیر ضروری است:

  1. با پرداختهای ماهانه موافقت نکنید.
  2. هر نوع چکی را قبول نکنید.
  3. در مکان های عمومی برای رانندگی آزمایشی قرار بگذارید.

از دروغگویی بپرهیزید.

یک دروغ ساده در صورت برملا شدن می تواند اعتماد مشتری را از شما سلب کند و قرارداد را بهم بزند.

پیشنهاد اول را سریعا قبول نکنید.

هنگام معاملات، مخصوصا خودروی کارکرده، دلالان و کلاه برداران زیادی هستند که سعی میکنند با دانش به نیاز فروشنده بلافاصله او را مجاب به فروش خودرو کنند. در این مواقع دقت داشته باشید که با آرامش پیشنهادات مشتریان را ارزیابی کنید و با مشورت گرفتن به انجام معامله اقدام کنید.

زیر بار فشار مشتری تسلیم نشوید.

مشتریانی وجود دارند که بشدت سماجت به خرج میدهند و اصرار به خرید خودروی شما دارند البته تحت شرایط مورد نظر خود. چنین مشتریانی در پی قراردادی هستند که مطمئنا فروشنده در آن نفع کمتری میبرد و یا حتی ضرر میکند. لذا به اینگونه افراد توجه ویژه ای داشته باشید.

دلسرد شدن از پیشنهادات مشتری

ناامید نشوید و آمادگی داشته باشید که خریددار خودروی شما را بیکیفیت و معیوب جلوه دهد و به اصطلاح توی سر آن بزند.

زمانبندی اشتباه فروش

در فصل پاییز اقدام به فروش خودرو نکنید، چرا که هر سال در این فصل بازار خرید و فروش خودرو دچار رکود میشود و احتمال انجام یک معاملهی مناسب دشوار است.

نخواندن قرارداد

کهنهترین و آخرین اشتباهی که فروشندگان هنگام معامله انجام می دهند، نخواندن و یا سرسری خواندن قرارداد است. اگر متوجه مطلبی نشدید یک کپی از قرارداد تهیه کنید و آن را نزد یک فرد مورد اعتماد ببرید و تنها به شنیدن توضیحات طرف معامله بسنده نکنید.