منو

بزرگترین تولیدکننده های خودرو در جهان کدامند؟

10 شرکت برتر خودروسازی جهان را بر اساس درآمد بشناسید


بزرگترین تولیدکننده های خودرو در جهان کدامند؟

شرکت های خودروسازی در جهان بر اساس ملاک های مختلفی ارزیابی می شوند. ما در این مقاله قصد داریم آن ها را بر اساس بیشترین فروش رتبه بندی نماییم.

بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان :فولکس واگن، آلمان

فولکس واگن که دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ آلمان قرار دارد، بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش است. فولکس واگن که در سال 1937 تاسیس شد، بیش از 8.9 میلیون دستگاه خودرو را در سال 2021 در سراسر جهان تحویل داد و موقعیت خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در سراسر جهان تثبیت کرد. فولکس واگن در طول تاریخ 85 ساله خود، هم در خودروهای تجاری و هم در خودروهای سواری موفقیت چشمگیری داشته است. برند فولکس واگن در سرتاسر جهان برای مدلهای نمادینی مانند بیتل، گلف و پاسات شناخته شده است. اما این شرکت صاحب چندین برند پریمیوم دیگر است که هر کدام شهرت جهانی به دست آورده اند - از جمله آئودی، بنتلی، پورشه، بوگاتی، لامبورگینی و اشکودا. این به فولکس واگن اجازه می دهد تا به طیف گسترده ای از مشتریان از گزینه های بازار انبوه تا خودروهای فوق لوکس پاسخ دهد. در سال 2021، گروه فولکس واگن به رقمی در حدود 250 میلیارد یورو رسید که گواهی واقعی بر تسلط مالی آن در صنعت خودرو است.

کارخانه گل سرسبد فولکس واگن واقع در ولفسبورگ بزرگترین و پربازده ترین کارخانه در کل صنعت محسوب می شود. با ظرفیت کامل، این مجموعه می تواند بیش از 1500 وسیله نقلیه را در روز مونتاژ کند و نزدیک به 60000 نفر را در آن مشغول به کار کند. این شرکت همچنین دارای 118 مرکز تولید اضافی در 30 کشور در سراسر جهان است. این ردپای عظیم تولید جهانی، همراه با توزیع در بیش از 150 بازار، فولکس واگن را در کلاس خود در میان خودروسازان در سراسر جهان قرار می دهد.

مهمتر از همه، فولکس واگن روی آینده و سرمایه گذاری هنگفت در توسعه فناوری های جدید خودرو متمرکز است. این شامل گسترش مجموعه وسایل نقلیه الکتریکی، قابلیت های رانندگی خودران، و خدمات تحرک است. به نظر می رسد فولکس واگن با مقیاس، منابع و قدرت برند بی نظیر در بخش های مختلف، عنوان خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کره زمین برای سال های آینده حفظ کند.

دومین خودروساز بزرگ جهان:تویوتا، ژاپن


تویوتا که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتا ژاپن قرار دارد، دومین خودروساز بزرگ از نظر حجم فروش است. تویوتا که در سال 1937 تاسیس شد، خودروهای سواری و تجاری را تحت برندهای تویوتا و لکسوس خود تولید می کند. با وجود رقابت شدید، تویوتا در سال 2022 بیش از 10 میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت و وفاداری قوی به برند و میراث کیفیت خود را به نمایش گذاشت. مدلهای نمادین مانند کمری، کرولا و RAV4 بر بخشهای مربوطه خود تسلط دارند. تویوتا همچنین با خط پریوس فراگیر خود پیشگام در فناوری الکتریکی هیبریدی است.

تویوتا با بیش از 330000 کارمند در بیش از 170 عملیات منطقه ای در سراسر جهان، کنترل شدیدی بر زنجیره تامین خود دارد تا از قابلیت اطمینان عرضه جهانی اطمینان حاصل کند. با نگاهی به آینده، طرح سرمایه گذاری عظیم 70 میلیارد دلاری تویوتا بر روی سیستم های برقی و نرم افزاری متمرکز خواهد شد تا در سال های آینده رقبای جدیدی را جذب کند. تویوتا با امکانات تولید پرچمدار در ژاپن و آمریکای شمالی با کمک تکنیکهای ساخت پیشرفته، محکم در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان:Stellantis، هلند


Stellantis که مقر آن در آمستردام است، در سال 2021 از ادغام 52 میلیارد دلاری فیات کرایسلر و گروه PSA پدید آمد. استلانتیس به عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان، دارای مجموعه متنوعی از برندهایی مانند پژو، فیات، کرایسلر، جیپ، مازراتی، اوپل و سیتروئن است. این شرکت در سال 2022 بیش از 6 میلیون وسیله نقلیه را در بخشهای خودروسازی خود - Stellantis آمریکای شمالی، Stellantis آمریکای جنوبی و Stellantis اروپای بزرگ فروخت. Stellantis از طریق 42 کارخانه خود در سطح بین المللی، از اروپا تا هند، از یک استراتژی تولید انعطاف پذیر استفاده می کند. این خودروساز با بیش از 20 درصد سهم در بازار اروپا پیشتاز است و با 34 مدل خودروی برقی که تا سال 2024 برنامه ریزی شده است، بر برقی سازی تمرکز کرده است.

چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان:گروه مرسدس بنز، آلمان


گروه مرسدس بنز که دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت آلمان قرار دارد، خودروهای لوکس و خودروهای تجاری را طراحی و تولید می کند. در سال 2022، گروه مرسدس بنز بیش از 2.5 میلیون خودروی سواری و نزدیک به 400000 وسیله نقلیه تجاری را به مشتریان لوکس در بیش از 130 کشور جهان فروخت. مرسدس بنز که توسط برند مرسدس بنز رهبری می شود،

همچنین مالک برندهای AMG performance، مایباخ فوق لوکس و اسمارت خودروهای الکتریکی کوچک است. مرسدس با بیش از 173000 کارمند در سراسر جهان، تاسیسات تولید و کارخانه های مونتاژ را در پنج قاره راه اندازی می کند. سرمایهگذاری مستمر در پیشرفتهترین سیستم انتقال قدرت، نرمافزار و فناوریهای ساخت به مرسدس کمک میکند تا با رقبای لوکس جدیدتر مانند BMW و Audi رقابت کند. مرسدس بنز در حالی که بیش از 130 سال تخصص را در اختیار دارد، تا سال 2030 تمام مجموعه خود را به پیشرانه های الکتریکی تبدیل می کند.

پنجمین خودروساز بزرگ جهان:فورد موتور، ایالات متحده


فورد که مقر آن در دیربورن، میشیگان است، پنجمین خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش است. فورد که در سال 1903 تاسیس شد، بیش از 4 میلیون خودرو در سراسر جهان در سال 2022 از طریق برندهای فورد و لینکلن خود در شش قاره فروخت. پلاکهای معروفی مانند پیکاپ سری F، خودروی اسپرت موستانگ و SUV Expedition بر بخشهای کلیدی داخلی تسلط دارند. در سطح بینالمللی، مدلهایی مانند EcoSport، Endeavor و Territory پرفروشترینها هستند. فورد با بیش از 184000 کارمند و ردپای تولیدی عظیم که شامل کارخانه هایی در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا می شود،

می تواند کیفیت ثابتی را در مقیاس ارائه دهد. تحت کاهش شدید هزینهها، فورد در حال پیگیری سریع انتقال 50 میلیارد دلاری خود به سمت خودروهای الکتریکی و خودران تا سال 2026 است. با مدلهای جدید EV که تقاضای قوی و زنجیرههای تامین یکپارچه را به خود جلب میکنند، فورد به امید بازپسگیری سهم بازار در سطح جهانی، شتاب بیشتری به دست آورده است.

ششمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان:BMW، آلمان


گروه BMW که مقر آن در مونیخ قرار دارد، ششمین خودروساز بزرگ جهان از نظر حجم است، با فروش بیش از 2.5 میلیون وسیله نقلیه لوکس در سال 2022. بیامو که بیشتر به خاطر برند BMW خود شناخته میشود، مالک مینی و رولزرویس نیز هست. BMW با ارائه مدلهای متنوع - از سدانهای کامپکت سری 3 تا مدلهای اسپرت M-Division و SUVهای مجلل، در بخش خودروهای ممتاز جهانی پیشتاز است.

BMW با بیش از 120000 کارمند، 31 مرکز تولید و مونتاژ را در 15 کشور در اروپا، آمریکای شمالی، آفریقای جنوبی و آسیا راه اندازی می کند. سرمایهگذاریهای مستمر تحقیق و توسعه تضمین میکند که وسایل نقلیه BMW از فناوریهای پیشرفته در پیشرانههای الکتریکی، سیستمهای رانندگی مستقل و اتصال دیجیتالی برخوردار باشند. برای سال 2023، بیش از یک چهارم محدوده مدل های BMW کاملاً الکتریکی خواهد بود.

هفتمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان:هوندا، ژاپن


هوندا که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، هفتمین خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش است. هوندا از زمان شروع به کار به عنوان یک شرکت موتورسیکلت سازی در سال 1949، رشد چشمگیری داشته و سالانه بیش از 4 میلیون خودرو به فروش رسانده است. مدل های محبوب عبارتند از سیویک، آکورد، CR-V و اودیسه از برند هوندا خود، در حالی که آکورا جایگزین های لوکس را ارائه می دهد. هوندا 20 مرکز اصلی تحقیق و توسعه و 35 مرکز تولید اصلی در سراسر جهان را با مراکز منطقه ای در چین، هند، برزیل، مکزیک و ترکیه اداره می کند.

هوندا که پیشگام در فناوری بدون آلایندگی است، 64 میلیارد دلار برای عرضه 30 مدل EV در سراسر جهان تا سال 2030 سرمایه گذاری خواهد کرد. با تولید کارآمد در آمریکا، آسیا و اروپا، به نظر می رسد هوندا آماده است تا موقعیت خود را تقویت کند.

هشتمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان:جنرال موتورز، ایالات متحده


جنرال موتورز که مقر آن در دیترویت است، هشتمین خودروساز بزرگ جهان است. جنرال موتورز که در سال 1908 تاسیس شد، از طریق برندهای شورولت، بیوک، جی ام سی و کادیلاک فعالیت می کند. جنرال موتورز با فروش بیش از 6 میلیون خودرو در سال، بازار آمریکای شمالی را از طریق کامیونهای فول سایز و شاسی بلندهایی مانند سیلورادو، تاهو و اسکالید تسلط دارد. حضور بینالمللی جنرال موتورز در چین، آمریکای جنوبی، خاورمیانه، استرالیا و آفریقا با محصولات سفارشی شده است.

جنرال موتورز با بیش از 155000 کارمند، بیش از 120 کارخانه تولیدی و 30 آزمایشگاه تحقیقاتی را در سراسر جهان اداره می کند. زیر نظر مدیرعامل مری بارا، جنرال موتورز سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری خود را در فناوری EV/AV با کارخانه های باتری پیشرفته، کامیون های الکتریکی جدید و وسایل نقلیه مبتنی بر پلت فرم Ultium تسریع می کند. جنرال موتورز با تکیه بر فروش کامیون سودآور و بازوهای مالی برای درآمد ثابت، آینده ای تمام الکتریکی را هدف قرار داده است.

نهمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان:SAIC Motors، چین


SAIC Motor Corporation Limited که مقر آن در شانگهای است، بزرگترین خودروساز چین و نهمین خودروساز بزرگ جهان از نظر حجم است. SAIC که در سال 1956 تشکیل شد، وسایل نقلیه تجاری و سواری را از طریق سرمایه گذاری مشترک با فولکس واگن و جنرال موتورز تولید می کند. برندهای محبوب چینی متعلق به SAIC شامل MG، Maxus و Roewe هستند که به راحتی بیش از 4 میلیون دستگاه در سال به فروش می رسند. SAIC دارای 34 پایگاه تولیدی در سراسر چین و در سطح جهانی هند و مالزی است.

SAIC در حالی که فروش خودروهای معمولی را از طریق قیمت مقرون به صرفه و فناوری افزایش می دهد، به طور فزاینده ای بر خودروهای برقی، اتصال و رانندگی خودکار تمرکز می کند. SAIC قصد دارد تا سال 2025 به یک شرکت پایدار جهانی با پیشنهادات پیشرفته خودرو/تحرک تبدیل شود.

دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان:گروه FAW، چین


شرکت FAW Group مستقر در چانگچون، دهمین خودروساز بزرگ جهان و بزرگترین شرکت خودروسازی در چین است. از سال 1953، FAW با شرکت های Hongqi، Besturn و Jiefang و سرمایه گذاری های مشترک با تویوتا به عنوان یک پیشرو در صنعت ظاهر شد. FAW بیش از 4 میلیون دستگاه را در سال 2022 در بخش های مختلف خود - وسایل نقلیه تجاری، خودروهای سواری، موتورها، امور مالی خودرو، قطعات و موارد دیگر تحویل داد. با دارایی بیش از 35 میلیارد دلار،

FAW وسایل نقلیه را از طریق 25 کارخانه در سراسر چین و خارج از کشور با استفاده از روش های تولید پیشرفته می سازد. با نگاهی به آینده، FAW با تسریع تحقیق و توسعه در وسایل نقلیه الکتریکی، سیستمهای اتصال و فناوری رانندگی مستقل برای ایجاد راهحلهای نوآورانه حرکتی، «توسعه سبز» را متعهد میشود.