منو

4 دلیل برای اینکه چرا چراغ های جلوی خودروی شما می سوزند


4 دلیل برای اینکه چرا چراغ های جلوی خودروی شما می سوزند

اگر عمدتاً در طول روز رانندگی می کنید، ممکن است متوجه سوختن چراغ جلو و خاموش ماندن آن برای هفته ها نشوید. یک لامپ هالوژن معمولی، مانند لامپ‌هایی که اکثر خودروها برای چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب، چراغ‌های راهنما و خطرات استفاده می‌کنند، حدود پنج سال عمر می‌کند.

دلایل کلیدی


چندین خودروساز از لامپ های هالوژن در چراغ های جلو استفاده می کنند که حدود پنج سال عمر می کند.
هنگامی که مهر و موم محفظه چراغ جلو آسیب ببیند، رطوبت ظاهر می شود و چراغ های شما مه آلود می شوند.
برای جلوگیری از انبساط حرارتی از دست زدن به شیشه لامپ در هنگام نصب آن خودداری کنید. به جای آن از دستکش استریل استفاده کنید.نوسانات ولتاژ یکی از رایج ترین دلایل انفجار لامپ است، بنابراین مراقب آن باشید.


اگر چراغهای جلوی شما یک بار در ماه آبی سوختند، مشکل بزرگی نیست. با این حال، مشکل زمانی شروع می شود که حتی جایگزین هایی که خریداری می کنید نیز همین مشکل را دارند. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بفهمید چرا چراغهای جلوی خودروی شما همچنان میسوزند، چگونه از آنها اجتناب کنید و برخی نکات دیگر برای حفظ عملکرد خوب آنها.


4 دلیل که چراغهای جلوی اتومبیل شما همچنان میسوزند:


چهار دلیل متداول وجود دارد که چرا چراغهای هالوژن خودرو شما همچنان میسوزند. در زیر به تفصیل آنها را مورد بحث قرار می دهیم.


1. لامپ شما تحت تاثیر رطوبت است


لامپ خودروی شما معمولاً در یک منطقه تحت کنترل آب و هوا در کارخانه تولید میشود و محفظه چراغ جلو روی خودروی شما مهر و موم شده است تا آب نتواند به داخل آن نفوذ کند.
با این حال، محفظه چراغ جلو یکی از آن قسمتهایی است که میتواند به مرور زمان شل شود، زیرا راههای زیادی برای تعویض لامپ بدون جدا کردن بدنه وجود ندارد.
این معمولاً زمانی اتفاق میافتد که چراغهای جلوی اتومبیل خود را بردارید و فراموش کنید آنها را به درستی کنار هم قرار دهید. اگر آب داخل آن شود، رطوبت داخل محفظه چراغ جلو می تواند مشکلات متعددی مانند زنگ زدن قطعات فلزی و اتصال کوتاه سیم های لامپ ایجاد کند.


مه آلود شدن محفظه چراغ جلو نشانه وجود آب در داخل آنهاست. به طور کلی، این به عنوان تراکم شناخته می شود که معمولاً به دلیل خنک شدن گرمای لامپ و اجازه دادن به رطوبت هوا در محفظه ایجاد می شود. شما پس از یک رانندگی طولانی با چراغ های جلو متوجه این موضوع خواهید شد، اما اگر به ندرت از چراغ های جلو استفاده می کنید، هرگز متوجه نخواهید شد.


برای تمیز کردن چراغ های جلو می توانید از خمیر دندان و جوش شیرین استفاده کنید. این محصولات به اندازه کافی زبر هستند تا بدون آسیب رساندن یا خراشیدگی چراغ های جلو، مه را از بین ببرند. شما حتی می توانید آسیب اشعه ماوراء بنفش را با ترکیبات پولیش مانند Rain-X برطرف کنید.


2.لمس کردن لامپ:


هنگامی که یک لامپ هالوژن را در محفظه چراغ جلو قرار می دهید، آن را با انگشتان خود لمس می کنید که باعث فرسودگی می شود. در حالی که لامپ را به داخل پیچ می کنید، زمانی که آن را لمس می کنید، مقداری روغن از پوست شما روی شیشه لامپ می افتد. لامپ سپس گرم می شود و هنگامی که چراغ های جلو را روشن می کنید به طرق مختلف باعث انبساط حرارتی می شود.


مهم است که بدانید گرما تقریباً همه چیز را منبسط می کند. روغن های دست شما گرما را به دام می اندازد و آن را به طور ناهموار در اطراف لامپ پخش می کند. این تغییر دمای ناهموار می تواند شیشه را بشکند و رشته را از بین ببرد.
میتوانید لامپهای خود را بعد از گذاشتن آنها تمیز کنید، اما معمولاً انجام این کار بدون باقی ماندن چیزی روی شیشه دشوار است. بهترین راه این است که لامپ را با دستکش استریل داخل آن قرار دهید یا فقط پایه را لمس کنید و از شیشه اجتناب کنید.


3.دمای شدید:


استرس حرارتی در یک لامپ می تواند طول عمر لامپ را کوتاه کند که می تواند باعث شکستن شیشه یا سرخ شدن لامپ شود. یک لامپ هالوژن فقط یک رشته است که در داخل یک لامپ شیشه ای مهر و موم شده است تا نتواند توسط هیچ چیز خارج از آن بسوزد. فیلامنت برای روشن شدن باید داغ شود.


با این حال، اگر خیلی داغ شود، رشته ممکن است ذوب شود و بشکند که باعث سوختن چراغهای جلوی ماشین شما میشود.


گرمای بیش از حد نیز می تواند باعث شکستن شیشه شود و اجازه دهد رشته در هوای آزاد بسوزد. به علاوه، همچنین می تواند باعث شود که محفظه لامپ، سوکت و سایر قسمت ها به دلیل تغییرات دما منبسط و منقبض شود. ممکن است باعث شود قطعات اتصالات خود را از دست بدهند، از سوکت خارج شوند یا به شکل دیگری شکسته شوند.


دو راه وجود دارد که منجر به سوختگی چراغ جلو می شود:


زمان پخش طولانی تر: بیشتر لامپ های هالوژن می توانند بین 500 تا 1000 ساعت دوام بیاورند. اگر دو بار در روز یک ساعت رفت و آمد دارید، این 12 ساعت رانندگی در هفته است. این در حال حاضر بسیار کمتر از کل مدت زمانی است که یک چراغ جلو قرار است دوام بیاورد.
آب و هوای بد: در زمستان، سرما میتواند باعث کوچک شدن اشیا شود، که میتواند باعث ورود آب شود یا آنها را از وسایل الکترونیکی جدا کند. گرمای لامپ می تواند محفظه را گرم کند، که می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد و باعث سوختن آن شود. گرمای شدید تابستان نیز می تواند منجر به خستگی حرارتی شود زیرا گرمای لامپ به گرمای محیط می افزاید.


4.نوسانات ولتاژ:


لامپ شما بخشی از یک سیستم الکتریکی پیچیده است که در سراسر ماشین شما سیم کشی شده است. نوسانات ولتاژ یکی از دلایل اصلی شکستن سریع لامپ های هالوژن است. بهترین راه برای کار کردن یک لامپ این است که مطمئن شوید ولتاژی که از آن عبور می کند ثابت می ماند و بالا یا پایین نمی رود.


اگر ولتاژ لامپ شما بالا و پایین شود، می تواند فشار زیادی به رشته وارد کند که می تواند به آن آسیب برساند و باعث سوختن آن شود.

شما می توانید یک ولت متر را به مجموعه چراغ جلو وصل کنید تا ولتاژ ورودی به لامپ را اندازه گیری کنید. اگر ولتاژ زیاد بالا و پایین می پرد، فشار زیادی به لامپ های شما وارد می کند. شما به راحتی می توانید یک ولت متر را به صورت آنلاین پیدا کنید و این آزمایش را در خانه انجام دهید.


جمع بندی:


رانندگی بدون چراغ جلوی کارآمد هرگز ایمن نیست، بنابراین مهم است که تشخیص دهید چه زمانی چراغ جلوی شما نیاز به تعمیر دارد. با این حال، جلوگیری از سوختن کامل چراغهای خودروی شما میتواند پس از شکستن مهر و موم آنها مانند یک عمل سخت باشد.


برای اطمینان از روشن ماندن بیشتر چراغ و دور نگه داشتن شما از خطر، باید قبل از اینکه دیر شود به دنبال علائم رایجی باشید که نشان دهنده مشکل در چراغ های جلوی شما هستند.