منو

با کیفیت‌ترین خودروهای ، ۱۷ خودروی ۴ ستاره


با کیفیت‌ترین خودروهای ، ۱۷ خودروی ۴ ستاره

جدیدترین گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است که خودروهای مختلف تولید داخل را رتبه‌بندی می‌کند. در گزارش دی ماه، ۱۷ خودرو توانسته‌اند چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را دریافت کنند و تبدیل به با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی بازار ایران شده‌اند.

بهترین خودروهای سواری دسته قیمتی یک

در دسته قیمتی یک، خودروهای سوزوکی گرند ویتارا و پژو ۲۰۰۸ محصولات ایران خودرو، و نیو مزدا ۳ محصول بهمن موتور هر سه توانستهاند چهار ستاره کیفی دریافت کنند. قیمت سوزوکی گرند ویتارا در کارخانه ۲۵۱ میلیون تومان و در بازار ۳۱۸ میلیون تومان است. قیمت مزدا ۳ تیپ ۴ در کارخانه ۲۷۳ میلیون تومان و در بازار ۲۸۰ میلیون تومان است. قیمت پژو ۲۰۰۸ در کارخانه ۱۱۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان و در بازار ۲۳۸ میلیون تومان است.

بهترین خودروهای سواری دسته قیمتی ۲

در دسته قیمتی ۲ بهترین خودروهای سواری، کیا سراتو سایپا، هیوندای اکسنت کرمان موتور، هیوندای I20 و هاوال H2 خودروهایی هستند که توانستهاند ۴ ستاره از ۵ ستاره ممکن را دریافت کنند و بهترین خودروها در این بازه قیمتی هستند. قیمت کیا سراتو ۱۶۰۰ در کارخانه ۱۷۶ میلیون تومان و در بازار ۱۸۳ میلیون تومان است و قیمت کیا سراتو ۲۰۰۰ در کارخانه ۱۹۶ میلیون تومان و در بازار ۲۷۸ میلیون تومان است. قیمت هیوندای اکسنت در بازار ۲۰۵ میلیون تومان است و قیمت هیوندای I20 هم در بازار ۲۱۴ میلیون تومان است. قیمت هاوال H2 هم در کارخانه ۱۶۵ میلیون تومان و در بازار ۲۱۶ میلیون تومان است.

همچنین بخوانید: کدام شاسی بلند چینی را بخریم؟ بررسی بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

بهترین خودروهای سواری دسته قیمتی ۳

در دسته قیمتی سوم سه خودرو توانستهاند چهار ستاره دریافت کنند. بسترن B30 محصول گروه بهمن، چانگان CS35 و آریو اتوماتیک محصولات سایپا خودروهایی هستند که در این دسته قیمتی توانستهاند چهار ستاره دریافت کنند. قیمت بسترن B30 در حال حاضر در کارخانه ۱۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۳۰ میلیون تومان است. قیمت چانگان CS35 هم در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان و در بازار ۱۴۶ میلیون تومان است. قیمت آریو اتوماتیک در کارخانه ۹۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و در بازار ۹۸ میلیون تومان است.

بهترین خودروهای سواری در دسته قیمتی ۴

در دسته قیمتی ۴ هم ۷ خودرو بودهاند که توانستهاند با دریافت ۴ ستاره از برترین خودروهای داخلی باشند. این خودروها عبارتند از رنو ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس و پارس تندر محصولات پارس خودرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و پژو ۲۰۷ دندهای محصولات ایرانخودرو و آریو دندهای محصول سایپا. قیمت رنو ساندرو اتوماتیک در کارخانه ۹۵ میلیون تومان و در بازار ۱۰۸ میلیون تومان است. قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک در بازار ۹۶ میلیون تومان است و قیمت پارس تندر هم در کارخانه ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۲۷ میلیون تومان است. قیمت پژو ۲۰۷ دندهای، در کارخانه ۷۰ میلیون تومان و در بازار ۹۶ میلیون تومان است و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک در کارخانه ۸۵ میلیون تومان و در بازار ۱۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بهترین خودروهای سواری در دسته قیمتی ۵

اما در سطح قیمتی ۵ که اقتصادیترین خودروهای داخلی شامل محصولات پراید را در بر میگیرد، هیچ خودرویی نتوانسته است بیشتر از دو ستاره دریافت کند و این خودروها از بدترین سواریهای موجود در بازار هستند. سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ خودروهایی هستند که در این دسته قرار دارند و تنها ۲ ستاره کیفی از پنج ستاره دریافت کردهاند.

بهترین وانتهای تولید داخل

اما در این رتبهبندی در میان وانتهای داخلی، در سطح قیمتی ۱، تنها وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران خودرو دیزل حضور دارد که سه ستاره دریافت کرده است. در سطح قیمتی ۲ هم این تنها وانت تندر محصول ایران خودرو است که توانسته سه ستاره دریافت کند و بقیه وانتها هیچکدام نتوانستهاند بیشتر از ۲ ستاره دریافت کنند.

منبع : رکاب