منو

با پلاک های مخدوش برخورد جدی خواهد شد


با پلاک های مخدوش برخورد جدی خواهد شد

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، ضمن تاکید بر شدت برخورد با مالکین خودروها و وسایل نقلیه موتوری که اقدام به تغییر در مشخصات پلاک وسیله نقلیه خود کنند اظهار داشت: شدت برخورد پلیس با جرائم راهنمایی و رانندگی مانع از بروز مشکلات برای بقیه شهروندان می شود بر این اساس، قانونگذار در سال 1374 تشدید برخورد با خودروهای پلاک مخدوش را تصویب کرد و طی آن هرگونه تغییر در مشخصات وسایل نقلیه جرم تلقی شده و راننده متخلف به مراجه قضایی معرفی می گردد.

عین الله جهانی تصریح کرد: تغییر در مشخصات وسیله نقلیه از جمله جرائم خاص می باشد که قانونگذار در ماده 720 قانون مجازات اسلامی اقدام به پیش بینی و وضع آن کرده است لذا هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییری دهد به حبس 6 ماه تا 1 سال محکوم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: خودروی راننده متخلف پس از شناسایی توسط دوربین های ثبت تخلف و یا عوامل پلیس راهور متوقف و به پارکینگ معرفی شده و راننده نیز به مراجع قضایی برای رسیدگی به پرونده تخلف معرفی می گردد.

وی اذعان داشت: از آنجاکه با مخدوش شدن پلاک وسیله نقلیه ممکن است تخلف به نام فرد بی گناهی ثبت شود لذا برای این تخلف برخورد جدی در نظر گرفته شده زیرا اثبات بی گناهی افراد نیاز به صرف وقت و هزینه بالایی دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای قوانین سختگیرانه راهنمایی و رانندگی کاهش میزان تخلفات است لذا از شهروندان تقاضا داریم پلیس را در عرصه خدمت رسانی یاری نمایند تا شاهد کاهش تخلفات در سطح شهر تهران و بقیه کلان شهر ها باشیم.

اشتراک: