پورشه و بوئینگ بازار ماشین های پرنده لوکس را بررسی می کنند
پورشه در آسمان
پورشه و کارخانه هواپیماسازی بوئینگ برای ساخت یک ماشین پرنده با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این ماشین پرنده الکتریکی است و می تواند به صورت عمودی از زمین بلند شده و فرود بیاید. در این پروژه تحقیقاتی، دو کارخانه همچنین بازار ماشین های پرنده لوکس و حمل و نقل هوایی در شهرها را هم بررسی می کنند.
ایجاد مسیرهای هوایی سال ها است که به عنوان یک راه حل برای کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ مطرح می شود. طرفداران این وسیله نقلیه می گویند، علاوه بر کاهش ترافیک، ماشین های پرنده می توانند مسافران را سریع تر و ارزان تر جابه جا کند و توجه خودروسازان به ساخت ماشین های پرنده در چند سال گذشته بیشتر شده است.
پرواز های آزمایشی ماشین پرنده اوبر قرار است از سال آینده آغاز شود
دایملر، سازنده محصولات مرسدس-بنز و جیلی، خودروساز چینی، در شرکتی آلمانی به نام ولوکوپتر (Volocopter) سرمایه گذاری کرده اند. ولوکوپتر به تازگی ماشین پرنده ای را آزمایش کرده است که ترکیبی از پهپاد و هلیکوپتر است.
شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر هم برای ساخت تاکسی های پرنده با ناسا همکاری می کند و قرار است به زودی پرواز های آزمایشی ماشین های خود را آغاز کند. چند کارخانه کوچک دیگر هم ماشین های پرنده خود را برای فروش به بازار آماده می کنند.
مهمترین مشکل برای ماشین های پرنده، نبود یک سیستم مدیریت ترافیک هوایی است. همین باعث شده با وجود اشتیاق زیاد برای ساخت این ماشین ها، هیچ ماشین پرنده ای تاکنون به بازار عرضه نشده است.
پورشه هنوز زمانی برای ساخت ماشین مشترکش با بوئینگ اعلام نکرده اما پیش بینی می کند که ماشین های پرنده از پنج سال دیگر رفته رفته در آسمان شهر های بزرگ دیده شود.
هوش مصنوعی تویوتا، ماشین را با توجه به عادت و سلیقه راننده تغییر می دهد
ماشینی که شما را درک می کند
تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو، تازه ترین فن آوری خود در زمینه ارتباط ماشین با راننده را در قالب کانسپتی به نام LQ نمایش خواهد داد.
LQ ادامه پروژه ای تحقیقاتی است که خودروساز ژاپنی بخش هایی از آن را دو سال پیش نمایش داد. این ماشین حالا به تولید انبوه نزدیک تر شده و تویوتا می گوید تابستان سال آینده از آن برای جا به جایی ورزشکاران در المپیک توکیو استفاده خواهد کرد.
محصول جدید تویوتا یک ماشین الکتریکی خودران است که می تواند با هر بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت کند. آنچه این خودرو را از دیگر ماشین ها متمایز می کند، هوش مصنوعی است که علاوه بر کنترل ماشین، ارتباطی نزدیک تر با راننده برقرار کرده و ماشین را با نیازهای او منطبق می کند.
تویوتا می گوید سال آینده از این ماشین در المپیک توکیو استفاده خواهد شد
این هوش مصنوعی که نامش یوئی است، می تواند با راننده ارتباط کلامی برقرار کند. یوئی با نگاه به عادت های راننده او را بهتر می شناسد و یاد می گیرد ماشین را به سلیقه او تغییر دهد. او همچنین هشیاری راننده را بررسی می کند و در صورت خسته بودن، با تغییر نور، دما و بوی داخل خودرو، سطح هشیاری را افزایش می دهد.
صندلی های هوشمند ماشین هم بالش های هوایی دارد که هنگام رانندگی به راننده کمک می کند درست بنشیند. هنگامی که ماشین به صورت خودران حرکت می کند و نیازی به توجه راننده نیست، میزان باد این بالش ها تغییر می کند تا صندلی برای لم دادن مناسب باشد.
تویوتا نسل جدید ماشین هیدروژنی خود را در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهد کرد
LQ تا سطح چهار خودران است و می تواند در منطقه جغرافیایی مشخص، مانند بزرگ راه ها بدون نیاز به راننده حرکت کند.
ماشین به جای نمایشگرهای معمولی، یک پروژکتور دارد که همه اطلاعات را روی شیشه ماشین به صورت سه بعدی نمایش می دهد.
نمایشگاه خودروی توکیو از ۲۳ اکتبر (اول آبان) برگزار می شود. تویوتا علاوه بر کانسپت LQ، نسل جدید ماشین هیدروژنی خود به نام میرای را هم رونمایی خواهد کرد.
قیمت پایه رولزرویس ساخت لوناز ۳۵۰ هزار پوند است
کلاسیک مدرن
یک شرکت مهندسی انگلیسی به نام لوناز، با مجهز کردن ماشین های کلاسیک به قوای محرکه الکتریکی، محصولاتی به بازار عرضه کرده است که همزمان با حفظ زیبایی ماشین های قدیمی، تازه ترین فن آوری را به خریدران عرضه می کند.
ایده ساخت این ماشین ها سال گذشته به ذهن دیوید لورنز رسید. ماشین کلاسیک او در جاده خراب بود و هنگامی که منتظر امداد سیار بود به این فکر افتاد تا ماشین های کلاسیک را طوری تغییر دهد که در عین حفظ شخصیت قدیمی، از درون متحول و به روز شوند.
او هفته گذشته یک جگوار XK120 مدل ۱۹۵۳ و یک رولزرویس فانتوم مدل ۱۹۶۱ را نمایش داد که با این ایده تغییر داده شده است.
قوای محرکه الکتریکی برای هر ماشین به طور ویژه طراحی و ساخته می شود
پروژه در دو مرحله انجام می شود. ابتدا بخش های مختلف بدنه از هم جدا شده و یک به یک با دقتی زیاد، درست شبیه به زمانی که ماشین نو بود، بازسازی می شود. سپس ماشین به موتور الکتریکی مجهز می شود که برای هر ماشین به طور ویژه طراحی و ساخته شده است.
علاوه بر موتور الکتریکی، امکانات مدرن دیگری هم به ماشین اضافه می شود. چراغ های ال ائی دی، سیستم کروز کنترل، تهویه مطبوع، نمایشگر با سیستم راه یاب ماهواره ای و امکان اتصال به اینترنت از جمله این امکانات است.
ساخت هر دو ماشین با قیمت پایه ۳۵۰ هزار پوند (حدود ۴۴۰ هزار دلار) در مراحل پایانی است. لوناز اعلام کرده پروژه ساخت یک رولزرویس دیگر را در دست دارد و برای قبول پروژه های جدید آماده است.
نسل جدید فولکس واگن گلف زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد
دو هفته مانده به رونمایی از نسل جدید فولکس واگن گلف، این کارخانه طرح هایی از این ماشین منتشر کرد. همزمان با انتشار این طرح ها، فولکس واگن اعلام کرد مدل جدید گلف بیشتر از گذشته به فن آوری های دیجیتال مجهز شده است.
از روی طرح ها می توان دید که ظاهر ماشین در عین حفظ چهره آشنای گلف، کمی اسپرت تر طراحی شده است. فولکس واگن می گوید ابعاد ماشین تغییر چندانی نکرده اما جای سرنشینان بیشتر شده است.
فولکس واگن می گوید جلو داشبورد گلف کاملا دیجیتال است
جلو داشبورد نسل جدید گلف کاملا دیجیتال است و علاوه بر تازه ترین سیستم های ایمنی، ماشین به طور دائم به اینترنت وصل است و برخی خدمات از این طریق به راننده ارائه می شود.
گلف پرفروش ترین مدل کارخانه آلمانی است و فولکس واگن سال گذشته بیش از ۸۳۰ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان فروخت. ابتدا قرار بود نسل جدید گلف در اواسط زمستان به بازار عرضه شود، اما گزارش شده که مدیران فولکس واگن اصرار دارند ماشین پیش از زمستان برای فروش آماده شود.
فولکس واگن ماه گذشته از اولین مدل الکتریکی خود رونمایی کرد که به گفته کارخانه مهم ترین ماشینی است که پس از دو مدل بیتل و گلف در تاریخ کارخانه ساخته شده است.
مطالب مشابه