منو

هر آنچه که باید در مورد روغن موتور خودرو بدانید


هر آنچه که باید در مورد روغن موتور خودرو بدانید

در سالن های زیبایی و محافل خاصی از کشتی، روغن موتور خودرو تقریباً آن طور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد! اما وقتی صحبت از رانندگی به میان می‌آید، پرداختن به روغن می‌تواند به افزایش طول عمر وسیله نقلیه شما کمک زیادی کند.

مهم ترین نکته در انتخاب روغن چیست؟


کتابچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید. بسیاری از تولید کنندگان خودرو دستورالعمل هایی در مورد استفاده از روغن موتور در خودروهای خود دارند و عدم رعایت این دستورالعمل ها می تواند گارانتی شما را باطل کند. به عنوان مثال، در حالی که اکثر تولید کنندگان دستورالعمل هایی در مورد فواصل تعویض روغن دارند، ما همچنین شروع به دیدن پارامترهای مربوط به وزن روغن ها و استفاده از روغن های معمولی یا مصنوعی کرده ایم.

اعداد روی برچسب به چه معنا هستند؟


اکثر روغن موتورهای امروزی چند درجه هستند، که فقط به این معنی است که دو درجه ویسکوزیته وجود دارد. ایده این است که نیاز قدیمی به استفاده از روغن رقیقتر در زمستان و روغن غلیظتر در تابستان برطرف شود. برای مثال 5w30 را در نظر بگیرید. 5w به ویسکوزیته روغن در زمستان اشاره دارد (W برای زمستان است، نه وزن)، و اعداد کمتر برای عملکرد استارت سرد خودرو بهترین است. 30 به ویسکوزیته روغن در هنگام گرم اشاره دارد. یک بار دیگر، هر چه عدد کمتر باشد، روغن نازک تر است. این رویکرد چند درجه ای امکان محافظت عالی در تمام طول سال را فراهم می کند.

دمای تست روغن موتور چیست؟


ویسکوزیته - سرعت جریان روغن - برای زمستان 18- درجه سانتیگراد و برای تابستان 100 درجه سانتیگراد (تقریباً دمای کار یک موتور) است.

چرا فشار برای روغن مصنوعی در زمستان؟ آیا واقعاً به آن نیاز دارم؟


سنتتیک روغنهایی درجه یک هستند که ویژگیهای جریان یا ویسکوزیته بسیار پایدار را در تمام دماها فراهم میکنند. مزیت اصلی برای کسانی که در آب و هوای شمالی هستند، سهولت راه اندازی وسیله نقلیه در دماهای سردتر از -15 درجه سانتیگراد است. روغن موتور مصنوعی مانند روغن معمولی غلیظ نمی شود. هر چه روغن در زمان سرد سریعتر جریان یابد، خشکی کمتری ایجاد می شود. هرچه خشک شدن کمتر باشد، سایش موتور شما کمتر می شود. همچنین روغن مصنوعی فوراً شروع به جریان میکند و سایش قطعات اصلی موتور را کاهش میدهد.

آیا نقطه ضعفی وجود دارد؟


در خودروهای قدیمی ممکن است شاهد افزایش مصرف روغن باشید. اما مزایای مواد مصنوعی معمولاً بیشتر از هر گونه اشکالی است.