منو

هنگام نقل و انتقال خودرو چه مدارکی برای احراز محل سکونت مالکان لازم است؟


هنگام نقل و انتقال خودرو چه مدارکی برای احراز محل سکونت مالکان لازم است؟

تاکید بر احراز محل دقیق سکونت صاحبان پلاک خودروها بیشتر بخاطر آن است که نامعلوم بودن برخی از این نشانی ها در مواردی برای پلیس ایجاد اشکال می کند.

تاکید بر احراز محل دقیق سکونت صاحبان پلاک خودروها بیشتر بخاطر آن است که نامعلوم بودن برخی از این نشانی ها در مواردی برای پلیس ایجاد اشکال می کند.
از همین رو تمامی متقاضیانی که اقدام به انتقال خودرو کرده و خواهان دریافت پلاک جدید یا تعویض پلاک خودروی خود اند بایستی مدارک لازم برای مشخص شدن محل سکونت خود را به مرکز تعویض پلاک خودرو ارائه کنند.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها را اعلام کرد. این مدارک از جمله شامل سند منزل، دفترچه بیمه، جواز کسب و برای افراد مستاجر ارایه اجاره نامه معتبر به همراه یکی از قبض های آب،برق و گاز محل مسکونی است.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به برخی مشکلات مراجعان به مراکز نقل و انتقال خودرو ها در کشور گفت: برابر دستورالعمل صادره ارایه یکی از مدارک زیر شامل سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه و جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه برای احراز محل سکونت الزامی است.


وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که این مدارک را ندارند، ارایه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، ارایه معرفینامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروهای مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور از دیگر مدارک برای احراز محل سکونتشان است.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که متقاضیانی که مدعی هستند با پدر و مادر خود زندگی میکنند، ارایه سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادرشان الزامی است افزود: مالکانی که منزلشان به نام همسرشان است میتوانند با ارایه این سند نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.
به گفته وی افرادی که هیچکدام از این مدارک را ندارند و خواهان انتقال خودرو و دریافت پلاک جدید یا تعویض پلاک هستند بر اساس محل صدور شناسنامه پلاک وسیله نقلیه دریافت میکنند.
وی در خصوص صدور پلاک وسیله نقلیه برای سازمانها، کارخانجات و شرکتها نیز گفت: این دسته از متقاضیان ارایه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر 2 سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد الزامی است و پلاک بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت صادر میشود.

محمدی تصریح کرد: برای این متقاضیان در صورتی که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه پلاک مالکیت وسیله نقلیه صادر میشود.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که دفترچه تامین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ کد پلاک از دیگر مدارک احراز محل سکونت یا فعالیت مالکان است افزود: در صورت عدم احراز محل سکونت با ارایه مدارک فوق، ارایه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.
وی تصریح کرد: برای ساکنین شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مکان کردهاند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود میباشند، ارایه خدمات شمارهگذاری با ارایه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت میگیرد.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در صورت ارایه سایر مدارک توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمینهای اوقافی روستایی که به تایید شورای اسلامی محل رسیده، نامه های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهادکشاورزی (عشایر) و ... ارایه خدمات صرفا در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیر فنی انجام میشود.
در آئین نامه راهنمایی و رانندگی نیز تاکید شده است که در صورت تغییر نشانی صاحبان خودرو یا انتقال خودرو ها لازم است نشانی جدید در اسرع وقت به مراکز پلیس اعلام شود تا از محل سکونت آنان برای مواقع ضروری اطلاع دقیق وجود داشته باشد.

اشتراک: