منو

برندهای نوظهور در بازار داخلی کشور را بهتر بشناسید


برندهای نوظهور در بازار داخلی کشور را بهتر بشناسید

حال بهتر است یک نگاه کلی به این برندهای تازه وارد به بازار داخلی کشور بی اندازیم تا بهتر بتوانیم با سابقه و محصولات آنها آشنا شویم و بر اساس این مطلب، خریداران و مشتریان بتوانند انتخاب خود را از بین اتومبیلهای برندهای نام برده شده، راحت تر انجام دهند.

1-بورگوارد

در رابطه با برند بورگوارد که به تازگی محصولات آن وارد بازار داخلی کشور شدهاند، باید گفت که این شرکت در واقع یک برند آلمانی بسیار قدیمی و با سابقه است که در حدود 100 سال پیش تاسیس شد. این شرکت تا سال 1961 به فعالیت خود در ساخت خودروهای لوکس و با کیفیت مشغول بود، اما پس از مدتی دچار افت تولید و در نهایت ورشکستگی شد.

این پایان کار نبود، بلکه در سال 2008، کریستین بورگوارد به عنوان نوه تاسیس کننده اصلی این شرکت، دوباره برند مورد نظر را احیا کرد و به واسطه سرمایه گذاری سنگین کمپانی چینی فوتون بر روی این شرکت آلمانی، در حال حاضر بورگوارد دوباره به عنوان یکی از شرکتهای با کیفیت و خوش نام جهانی شناخته میشود.

پیرامون حضور این شرکت در ایران نیز باید گفت که شرکت کیان موتور وارنا در حال حاضر به عنوان نماینده و شریک تجاری بورگوارد در ایران شناخته میشود و دو مدل BX5 و BX7 را که هر دو به عنوان کراس اوور شهری در کلاس کوچک و متوسط محسوب میشوند را به بازار داخلی کشور معرفی کرده است.

2-زوتی

یکی دیگر از برندهای نو ظهور موجود در بازار داخلی کشور که به تازگی فعالیت آن شدت بیشتری گرفته است، زوتی نام دارد. پیرامون این موضوع باید بدین صورت گفت که زوتی یکی از بزرگ ترین خودروسازان جمهوری خلج چین بوده که به ساخت انواع خودرو در رده سواری و سنگین مشغول بوده و در حال حاضر با گروه صنعتی سایپا در ایران همکاری میکند. برند زوتی در بخش خودروسازی، در حدود 13 سال پیش تاسیس شد و پش از آن سال به سال به میزان تیراژ خود افزود و امروزه به عنوان یکی از پر تیراژ رین خودروسازان چین شناخته میشود.

زوتی به واسطه همکاری خود با گروه صنعتی سایپا، در مرجله اول خودرو Z300 و پس از آن آریو (S300) را وارد بازار داخلی کشور کرد و در حال حاضر میخواهد خودرو جدید و کراس اوور خود یعنی T600 را نیز به سبد محصولات خود در ایران بی افزاید.

3-هاوال

بی شک، یکی از بهترین برندهای نوظهور که در بازا خودرویی ایران حضور یافته است، هاوال نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که هاوال در واقع زیر مجموع هولدینگ گریت وال کشور چین بوده و به عنوان یک برند با کیفیت در سرتاسر جهان شناخته میشود و خودروهای تولید شده توسط این برند مشهور به کیفیت مناسب با قیمت قابل قبول هستند.

در رابطه با سابقه این شرکت باید گفت که هاوال به صورت مستقل در سال 2013 راه اندازی شد و عمده محصولات آن خودروهای کراس اوور یا همان شاسی بلند هستند. طبق این موضوع، هاوال در تلاش اول خود برای ورود به ایران با شکست مواجه شد اما در تلاش دوم خود با عقد قرارداد همکاری با گروه خودروسازی بهمن، توانسته است در گام اولیه دو مدل H2 و H6 را که هر دو کراس اوور شهری در سایز کوچک و متوسط هستند را به بازار داخلی کشور معرفی کند.

4-دامای

یکی دیگر از برندهای نو ظهور در بازار خودرویی کشور، دامای نام دارد. پیرامون این موضوع باید گفت که دامای در واقع یکی از شرکتهای زیر مجموعه کمپانی زوتی در چین بوده و وظیفه ساخت خودروهای لوکس و مدرن این شرکت را بر عهده دارد.

در رابطه با سابقه این برند گمنام چینی باید گفت که اولین بار دامای در سال 2014 میلادی به وسیله زوتی برای ساخت خودروهای لوکس و امروزی تاسیس شد و پس از 3 سال، این شرکت توانست یکی از مدرن ترین خودروسازان چین لقب گیرد. دامای در ایران به وسیله شرکت یاران خودرو به مشتریان معرفی شده و قرار است در گام اولیه، دو مدل X5 و X7 را به صورت انبوه به بازار داخلی کشور وارد نماید که این دو خودرو نیز کراس اوور یا همان شاسی بلند هستند.

5-ماهیندرا

یکی دیگر از برندهای نو ظهور در بازار داخلی کشور، ماهیندرا نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که ماهیندرا یک برند مطلق به کشور هندوستان بوده و در حال حاضر مشغول به ساخت انواع خودروهای سواری و تجاری در سطوح مختلف است.

در رابطه با سابقه این برند هندی باید گفت که ماهیندرا نخستین بار در سال ۱۹۴۵ در شهر لودهیانا و با نام ماهیندرا و محمد توسط برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، شروع به فعالیت نمود. مالکین ماهیندرا در ابتدا تصمیم گرفتند تا خودروهای همگانی بسازند؛ بدین منظور مونتاژ جیپ ویلیس را در هند آغاز کردند.

این شرکت پس از مدتها تصمیم به تاسیس شاخههایی برای ساخت خودروهای سبک تجاری و تراکتورهای کشاورزی گرفت که به سرعت بازار فروش جهانی برای محصولات خود بدست آورد. ماهیندرا در حال حاضر سهام دار اصلی شرکت کره ای سانگ یانگ بوده و فعالیت خود در ایران با را همکاری شرکت عظیم خودرو به زودی با عرضه یک مدل وانت دو کابین و دو مدل کراس اوور شهری در سایز کوچک و متوسط، آغاز خواهد کرد.

6-چانگان

از دیگر برندهای نو ظهور و نسبتا با کیفیت که در حال حاضر فعالیت نسبتا گسترده ای را در بازار داخلی کشور دارا است، چانگان نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که برند چینی چانگان در شرایط فعلی فعالیت چند جانبه ای را با گروه صنعتی سایپا دارا بوده و مدل cs 35 آن که یک کراس اوور کوچک شهری است، توسط سایپا مونتاژ و عرضه میشود و در آینده نزدیک سه مدل دیگر از این برند چینی وارد بازار داخلی کشور خواهد شد.

در رابطه با سابقه چانگان باید گفت که این خودروساز در حال حاضر به عنوان چهارمین برند پر تیراژ چین محسوب شده و فعالیت آن از حدود 25 سال پیش آغاز شده و تا به امروز به نحو احسن با پیشرفت بسیار سریع ادامه داشته است.

7-بی وای دی

یکی دیگر از برندهای نو ظهور و با کیفیت که به بازار خودرویی ایران وارد شده است، بی وای دی نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که بی وای دی یک شرکت چینی بوده که در ساخت خودروهای برقی از معروفیت بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار بوده و یکی از با کیفیت ترین تولیدکنندگان خودرو در جمهوری خلق چین به شمار میرود.

این خودروساز برای ورود خود به بازار داخلی کشور، به سراغ شرکت کارمانیا رفته و در حال حاضر 3 مدل از محصولات خود را که دو مدل کراس اوور و یک مدل سدان کوچک هستند را وارد بازار خودرویی ایران کرده است و آینده نزدیک یک مدل الکریکی و یک کراس اوور دیگر نیز وارد بازار کشورمان خواهد کرد.

در رابطه با سابقه بی وای دی باید گفت که این شرکت در حدود 15 سال پیش فعالیت گسترده خود را در تولید خودروهای سواری و به خصوص اتومبیل های برقی و پاک آغاز کرد و در سالهای گذشته بارها چوایز مختلف را در زمینه تولیدات برتر و پاکیزه از دولت چین و مجلات بین المللی دریافت کرده است.

8-هایما

از دیگر برندهای نو ظهور که میتوان از آن به عنوان یکی از فعال ترین شرکتها در بازار داخلی کشور یاد کرد، هایما نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که هایما برای حضور گسترده خود در ایران، حدود 2 سال نیم پیش به سراغ گروه صنعتی ایران خود رفت و با ثبت یک قرارداد بزرگ و پر سود، توانست با مدل s7 که یک کراس اوور متوسط شهری است، وارد بازار داخلی کشور شود و در حال حاضر یک مدل کراس اوور سایز کوچک با نام s5 را به سبد محصولات خود در ایران اضافه کرده و در آینده نزدیک دو مدل دیگر را نیز وارد بازار خواهد کرد.

در رابطه با سابقه این برند چینی باید گفت که هایما یکی از شرکتهای زیر مجموعه هولدینگ فاو بوده که دفتر مرکزی آن در شهر هایکو، هاینان قرار دارد و دامنه تولیدات آن اتومبیلهای سواری سدان و کراس اوور است. این شرکت، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ طی یک سرمایهگذاری مشترک توسط دولت استان هاینان و شرکت مزدا برای عرضه خودروهای مزدا در چین تاسیس شد و در سال ۲۰۰۶ گروه فاو مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت.

9-دی اس

از دیگر برندهای نو ظهور و فوق العاده با کیفیت که وارد بازار خودرویی کشور شده است، دی اس نام دارد. پیرامون این موضوع، باید گفت که دی اس یک برند اصیل فرانسوی بوده که در دهه 50 الی 60 میلادی، یکی از بهترین سازندگان اتومبیل در جهان بود. اما پس از مدتی ورشکسته شد.

ولی پس از سالها، با سرمایه گذاری هولدینگ psa و به خصوص شرکت سیتروئن، این برند مجددا احیا شده و در حال حاضر مشغول ساخت خودروهای لوکس برند سیتروئن با برند دی اس میباشد. دی اس برای ورود به بازار داخلی کشور، به سراغ شرکت آرین موتور تابان رفت و در حال حاضر چهار مدل خودرو در کلاس هاچ بک، سدان، کراس اوور متوسط و کراس اوور لوکس را به بازار ایران عرضه کرده و با استقبال خوبی نیز رو به رو شده است.

10-لوکسژن

سر انجام، آخرین نامی که از آن میتوان به عنوان یک برند نو ظهور و با کیفیت که توانست وارد بازار خودرویی کشور شود، یاد کرد، لوکسژن است. پیرامون این موضوع باید گفت که لوکسژن یک خودروساز تایوانی بوده و محصولات آن از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به خودروهای چینی موجود در بازار ایران برخوردار بوده که میتوان از ویژگیهای بازر تولیدات آن به تکنولوژی بالا، چهره خاص و کیفیت ساخت عالی اشاره کرد.

در رابطه با سابقه لوکسژن باید گفت که این برند مطلق به خاندان سلطنتی تایوان بوده و در ابتدا مشغول مونتاژ محصولات نیسان و میتسوبیشی در تایوان بود، اما پس از مدتی سال ها، این شرکت تصمیم گرفت که محصولات خود را با طراحی و ابتکار بومی تولید نماید که در این راه تا به امروز بسیار موفق بوده و میتوان از لوکسژن به عنوان یک برند بسیار با کیفیت یاد کرد.

لوکسژن برای ورود خود به ایران به سراغ شرکت آرمان موتور کویر رفت و در حال حاضر چنین مدل را برای عرضه انبوه به بازار داخلی کشور معرفی کرده است که در گام اولیه، یک نمونه سدان شهری و یک نمونه کراس اوور متوسط برای فروش انبوه در نظر گرفته شدهاند.