منو

انواع دود اگزوز

در مورد علایم ظاهری خودرو بیشتر بدانید:


انواع دود اگزوز

برخی مواقع علایم ظاهری یک خودرو می توانند نشانه هایی از سلامت خودرو را به ما نشان دهند. یکی از این موارد دود اگزوز خودرو می باشد. در ادامه انواع رنگ دود خودرو و معانی آن ها را بررسی می کنیم:

دود سفید:
حکایت از آن دارد که موتور آب را به درون اگزوز می فرستد. این مشکل در خودروهای بنزینی ناشی از ایراد در واشر سرسیلندر است. اگر به دود سفید بی اعتنایی کنید، پرداخت هزینه گزاف تعویض سر سیلندر خودرو انتظارتان را می کشد.



دود آبی:
فریاد می زند که موتور خودرو روغن سوزی دارد. علت این مساله نقص در رینگ پیستون است که باید حتما تعویض شود. اگر حین رانندگی بوی خاصی به مشامتان رسید حتما دود خروجی از اگزوز را بررسی کنید. متاسفانه این مورد به دلیل وابستگی به باز کردن موتور هزینه بالایی دارد.


دود سیاه:
نشان دهنده ترکیب نادرست میزان سوخت و هواست. اما زیاد نگران نباشید در اکثریت قریب به اتفاق موتورهای بنزینی تنظیم مجدد موتور می تواند این ایراد را رفع کند.



دود خاکستری:
می تواند نشانه مشکلات مختلفی باشد؛ مثل مشکل در سر سیلندر و نشت روغن موتور یا آب به درون محفظه احتراق و همچنین شکستگی دریچه تهویه کارتر (PCV). با کمال تاسف باید بگوییم رفع این ایراد نیز می تواند هزینه های بسیاری به مالک خودرو تحمیل کند.